Orelimaailma paha poiss või julge stereotüüpide purustaja?

Laura Vadam
, reporter
Copy
Cameron Carpenter astub vastu konservatiivsele mõtteviisile ja reeglitele, mis orelit vanas vormis kinni hoiavad.
Cameron Carpenter astub vastu konservatiivsele mõtteviisile ja reeglitele, mis orelit vanas vormis kinni hoiavad. Foto: Eesti Kontsert

Kui kolmapäeval seadis ameeriklasest orelimängija Cameron Carpenter Peterburis 20-liikmelise meeskonnaga üles oma elektroonilist reisiorelit, maandus ta järgmisel hommikul juba Berliinis, kus ta resideerib, võttes mõne puhkepäeva, et sel nädalal Eestisse sõita ja siin kolm kontserti anda.

Orelimängija, kes esineb ülehomme Pärnu kontserdimajas, on põneva mõttemaailma ja kirju garderoobiga, tekitades konservatiivsetes orelimuusika austajates ja kriitikutes pahameelt. Ent eelmine nädal 38aastaseks saanud organist astub teadlikult julgeid samme, näitamaks sajanditevanust massiivset instrumenti küljest, mida on niisama kaua peidetud suletud uste taga.

Carpenter eelistab olla üksi, iseloomustades end erakliku inimese ja muusikuna. Ja orel? See annab talle selleks võimaluse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles