Teismeline pettis sotsiaalmeedias kümneid tuhandeid inimesi, teeseldes, et on rikas

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Byron Denton
Byron Denton Foto: Youtube

19-aastane noormees tegi läbi sotsiaalse eksperimendi, kui teeskles Instagramis, et on rikas. Tema üllatuseks oli see äärmiselt kerge, kui nädala jooksul uskus ligi 70 000 inimest, et on rikas.

Londonis elav videoblogija vedas enam kui 68 000 inimest ninapidi, kasutades selleks vaid Photoshopi abi, kirjutas Daily Mail. Byron Denton viis eksperimendi läbi jaanuarikuus. Tema tulemused näitavad, kui kerge on inimesi mõjutada.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

oops?

A post shared by byron denton (@tbhbyron) on

Eksperimendi käigus töötles ta fotosid nii nagu ta kannaks mitmete suurte moebrändide, nagu Balenciaga ja Off-White, riideid, šoppaks Louis Vuitton poes ning istuks eralennukis.

Nädal aega kestnud eksperimendi jooksul küsisid vaid viis inimest, kas tema pildid on ikka päris, kuid kõik teised jäid tema valesid uskuma.

«Ma sain palju sõnumeid oma sõpradelt, kes pärisid, kuidas ma kõiki neid disainiesemeid osta jaksan, ning teised jälgijad küsisid, kas ma võitsin lotoga või midagi,» selgitas noormees ise.

Hiljem avaldas Byron Denton YouTube'is video selle kohta, kuidas ta fototöötlusega teeskles, et on rikas.

Ta kasutas pilditöötlus programme, et pildid omavahel kokku siduda, ning Adone Photoshop Lightroomi, et värvid paika saada. Koos pildistamise ning fototöötlusega kulus tal 45 minutit, et valmisprodukt Instagrami üle saada.

Byron Denton sõnas, et tema eksperiment oli inspireeritud teisest juutuuberist George Masonist, kes aasta alguses teeskles, et käis nädalasel puhkusel.

Denton sõnas väljaandele Insider: «Ma nägin, kuidas paljud inimesed teesklesid, et nad käivad puhkustel ja värki, aga ma arvasin, et oleks lahe asjale teistemoodi läheneda. Mulle on alati huvi pakkunud see, kas kuulsused on inimestele kinnisideeks tõesti vaid seetõttu, et nad jaksavad osta asju, mida kõik ei suuda.»

Kuigi Denton muretses, kuidas jälgijad tema eksperimenti/pettusesse suhtuvad, siis ei olnud tagasiside kardetult negatiivne. Denton sai nädalase eksperimendi juures juurde umbes tuhat lisajälgijat, kuid kriitika asemel soovisid inimesed samm sammulist treeningvideot, kuidas Denton pildid tegi. Teised võtsid seda meeldiva huumoriga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles