Ballett «Anna Karenina» küpses paar aastat

Riina Luik
, kultuuriajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aleassia Campidori (Anna) ja Alessandro Torrielli (Vronski) balletis «Anna Karenina» Vene Teatris.
Aleassia Campidori (Anna) ja Alessandro Torrielli (Vronski) balletis «Anna Karenina» Vene Teatris. Foto: Tina Bychkova

Teet Kask ütleb, et elus on oluline olla õigel ajal õiges kohas. Nii sai alguse ka Kase koostöö Balletto di Milanoga, sest mõni aasta tagasi oli Eestis külas teatri kunstiline juht Carlo Pesta, kellega Kaske tutvustas Eesti Kontserdi direktor Jüri Leiten. Mõttevahetusele järgneski Pesta ettepanek teha koostöös ühe Itaalia popp-bändiga ballett. See tundus Kasele küll huvitav, kuid siiski pakkus ta välja oma idee: Lev Tolstoi romaani «Anna Karenina» ainetel kirjutatud balleti libreto.

«Kui lugesin mõni aasta tagasi Tolstoi romaani, hakkasid mu silme ees iseenesest jooksma väga konkreetsed tegevuspildid. Võtsin n-ö kõik juhtmed seinast välja, jõin küünlavalgel teed ja keskendusin ainult kirjutamisele. (Naerab.) Kümme päeva hiljem oli libreto valmis, kuid see küpses ja ootas oma aega paar aastat,» meenutab Kask.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles