Kauri Pannas teeb Korsikal MM-debüüdi

Alver Kivi
, Toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ALUKSNE RALLIL:  Ken Torn ja Kauri Pannas.
ALUKSNE RALLIL: Ken Torn ja Kauri Pannas. Foto: Kaido Kaubi

Järgmisel nädalal Korsikal sõidetava autoralli MM-sarja stardinimekirjas on koguni kolm saarlast ja Ken Torni kõrval teeb sel tasemel oma debüüdi Kauri Pannas.

Kui WRC-sarja üldliidrina läheb esimesena rajale Ott Tänak koos Martin Järveojaga Toyota Yaris WRC-l, siis Juunior-WRC klassis istub  Ford Fiesta R2T-s Ken Torni kõrval maailmameistrivõistlustel esimest korda Kauri Pannas.

“Väikese poisina unistasin ralliraja ääres, et mul avaneks võimalus vähemalt üks sekund ralliautos istuda,” rääkis tänavu Ken Torniga koostööd alustanud 30-aastane Pannas. “Unistasin osalemisest Saaremaa rallil ja mida aeg edasi, seda suuremaks unistused muutusid. Isu suurenes ja unistasin Saaremaa ralli lõpetada oma klassi poodiumil, mille Kermo Lausiga ka täitsime.”

Järgmisena ihkas Kauri Pannas ennast proovile panna kiiremas masinaklassis. Möödus umbes kaks kuud ning siis soovisid Rasmus ja Ivo Uustulnd temaga kohtuda ning pakkusid sellist võimalust. Nii sõideti koos poolteist hooaega. “See periood oli minule väga õpetlik,” tõdes Pannas.

Võistlus on sportlase pidupäev ja eesmärgiks peab olema poodiumi kõrgeim aste.

- Kauri Pannas

WRC-etapil osalemist ei osanud ega julgenud kaardilugeja oma unistustessegi panna. “Täna olen tänu Kenile ja kõigile headele toetajatele jõudunud WRC-etapi stardinimekirja. See on nagu uni, mis pole mulle veel päris kohale jõudnud,” tunnistas ta.

Rootsi MM-rallil luges Ken Tornile kaarti Kuldar Sikk, aga kuna ta Korsikal töötab Ott Tänaku ja Martin Järveoja gravel crew ehk esiauto ekipaažis, siis sai võimaluse Kauri Pannas. “Loodan, et koduse tunde tekitab see, et Korsika on samuti saar,” märkis Pannas.

“Närv ja ärevus käib spordi juurde, eriti autospordi. Pinget ja närvi alandab see mõte, et etapil osaleb ka teisi eestlasi, kelle poole saab küsimuste ja muredega pöörduda. Lisaks on mul telefoniraamatus Kuldar Siku ja paljude teiste rallimeeste numbrid.”

Kauri Pannase hinnangul on tegemist äärmiselt raske etapiga. Korsika etappi hüütakse rallimaailmas 10 000 kurvi ralliks ning see iseloomustus annab tema sõnul päris täpse ülevaate. “Kuna mul suurt asfaldikogemust pole, saab see etapp olema väga õpetlik,” leidis ta.

Ettevalmistus on kaardilugejal olnud tõsine ja see on tema üks olulisemaid ülesandeid. Enne rallit tuleb võistlusjuhend läbi töötada, hotellid broneerida, kiiruskatsete videod läbi vaadata, rallinädala ajakava planeerida, kütuste koguseid arvutada, terve logistika paika panna jne, jne.

“Olen sellel seisukohal, et võistlus on sportlase pidupäev ja eesmärgiks peab olema poodiumi kõrgeim aste,” rääkis Kauri Pannas eesmärkidest. 

“Samas tuleb kindlasti jääda realistiks. Eesti rallimeestel napib asfaldikogemust, kindlasti ei saa loota, et meil saab Hispaania, Itaalia ja teiste maade ekipaažide vastu lihtne olema. Minu eesmärgiks Korsika rallil on ralliautoga finišijoone ületamine. Samuti võiks kokkuvõtlik koht olla meie masinaklassi esimeses pooles. Minu suur kummardus toetajatele, lähedastele, sõpradele ja fännidele.”

Korsika asfaldirallit sõidetakse 29.–31. märtsini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles