Ferrari pani Leclerci juba hooaja avaetapil paika

Kris Ilves
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Charles Leclerc (vasakul) ja Ferrari tiimijuht Mattia Binotto.
Charles Leclerc (vasakul) ja Ferrari tiimijuht Mattia Binotto. Foto: Hoch Zwei / ZUMAPRESS.com

Monaco vormel 1 sõitja Charles Leclerc debüteeris möödunud nädalavahetusel Ferrari meeskonna eest, saavutades Austraalias meeskonnakaaslase Sebastian Vettel järel viienda koha. See-eest kiirust 21-aastasel Leclercil jagus, eriti võidusõidu viimasel kolmandikul.

Leclerc jõudis kümmekond ringi enne finišijoont meeskonnakaaslasele sappa, vaat et koguni kõrvale, kuid Ferrari ei lubanud nooremal kolleegil Vettelist mööduda. Leclerci võistlusinsenerilt tuli selge sõnum: «Charles, jää Sebastiani selja taha!»

Leclerc kommenteeris pärast võistlust Sky Sportsile juhtunut järgmiselt: «Ma küsisin meeskonnalt, kas ma tohin Sebastianist mööduda, kuid me pidime oma positsioone hoidma.»

Vettel sõitis neljandal kohal, kuid tema kiirus polnud Leclerciga võrreldav. Kollanokk kihutas oluliselt kiiremini. Isegi kui Ferrari oleks Leclercil lubanud Vettelist mööduda, siis suure tõenäosusega poleks monacolane poodiumikonkurentsi kerkinud, sest kolmandal kohal liikunud Red Bulli sõitja Max Verstappen oli kaugel ees.

Kahe meeskonnakaaslase ratas-ratta vastu heitlust Ferrari näha ei tahtnud. Sellele vihjas pärast sõitu ka Ferrari tiimijuht Mattia Binotto: «Meie jaoks oli kõige olulisem autod ja punktid koju tuua. Mõned sõidud on sellised, kus me ei ole parimad, kuid siiski on oluline punkte koguda. See oli meie otsus. Vaatame selle olukorra üle, aga see otsus oli tehtud just sellel põhjusel.»

Meeskondlikku punktiarvestust poleks Leclerci ja Vetteli positsioonivahetus midagi mõjutanud, küll aga sõitjate arvestust, kus Ferrari panustab sellel hooajal ilmselt neljakordsele maailmameistrile. Leclercil ootab ees korralik kogemuste hankimise aasta.

Binotto lisas palju kära tekitanud olukorra kohta: «Leclercil ei olnud mingit mõtet Vettelit rünnata. Vettel kontrollis kümme ringi enne lõppu oma auto rehve ja me otsustasime mitte võtta riske, hoida positsioone ja tuua autod punktidel koju.»

Meeskonnasiseselt paistab kõik ilus ja arusaadav, aga vormelifännid pidid jälle Ferraris pettuma. Kas nüüd hakkabki nii olema, et Leclerc saab võimaluse siis, kui Vettel on kõrgest mängust väljas ja kellegi muu peale ei ole loota? Eelmistel aastatel oli pidevalt samasuguses olukorras Kimi Räikkönen...

MM-sarja üldseis (1/21): 

Sõitjad: Valtteri Bottas (Mercedes) 26 punkti, Lewis Hamilton (Mercedes) 18 p, Max Verstappen (Red Bull) 15 p, Sebastian Vettel (Ferrari) 12 p, Charles Leclerc (Ferrari) 10 p.

Meeskonnad: Mercedes 44 punkti, Ferrari 22 p, Red Bull 15 p, Haas 8 p.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles