Autoralli MM-sarjas plaanitakse ohutuse tagamiseks revolutsioonilist muudatust (1)

Postimees Sport
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti rallifännid
Eesti rallifännid Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Autoralli MM-sari on liikumas selles suunas, et rallid mööduksid aina ohutumalt. Selle tõttu töötatakse välja täiesti uut tehnoloogiat, mis tagaks täieliku ohutuse.

«Turvalisus on peamine aspekt, millele tulevikus keskendume. Peame pealtvaatajaid koolitama, et tulevikus oleks kõigile ühtselt head kombed selged. Eesmärk on see, et tulevikus ei saaks mitte keegi autorallil viga,» rääkis FIA rallide direktor Yves Matton Autospordile.

«Rahvuslikel meistrivõistlustel läheb sellega veel kõvasti aega. Isegi MM-sarjas näeme tihti pealtvaatajaid täiesti valedes kohtades seismas. Võib-olla on tõesti tegu inimestega, kes esimest korda elus raja äärde satuvad, kuid tihti on need tulihingelised fännid kes soovivad oma lemmikule kaasa elada või hoopiski «kaameramehed» kes soovivad internetis kuulsust saada,» rääkis FIA ohutuse tagamise eest vastutava osakonna juht Stuart Robertson.

Robertsoni sõnul töötatakse turvalisuse nimel välja koguni uut tehnoloogiat: «Meil on hetkel käsil üks projekt, mille abil me saaksime koheselt teada, kus kohas katsel on inimesed ohtlikutes kohades seismas. Selle tuvastamiseks on mitmeid vahendeid, mille hulka kuuluvad näiteks ka sisevideod.»

«Me arendame hetkel uut tehnoloogiat, mis aitab tuvastada inimesi valedes kohtades. Me teame, et inimesed on turvaautode läbimise ajal ohututes kohtades ning seejärel liiguvad alles sinna, kus nad olla ei tohiks. Uus süsteem aitaks meil tuvastada selliseid inimesi ka ilma turvaautode abita,» rääkis Robertson.

«See saadab koheselt info kohtunikele, et nemad saaksid teada, kus kurvides on rahvas ohtlikult lähedal. Seejärel rakenduks süsteem, mille abil oleks sõitjatel automaatselt need kurvid niiöelda «aeglased osad» ehk virtuaalsed šikaanid. Sel juhul läbivad tippsõitjad antud kurve aeglaselt, mis vähendab ohtu,» seletas Robertson.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles