Rail Balticu Pärnu–Rapla lõigu projekteerib Hispaania firma

Raido Keskküla
, veebilehe toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinnast läbi Pärnu Lätti kulgev kiirraudtee Rail Baltic muudab märkimisväärselt meie maastikupilti.
Tallinnast läbi Pärnu Lätti kulgev kiirraudtee Rail Baltic muudab märkimisväärselt meie maastikupilti. Foto: Rbestonia.ee

AS RB Raili hanke Rail Balticu Pärnu–Rapla lõigu raudtee projekteerimiseks ja ehitusjärelevalve tegemiseks võitis Hispaania insenerifirma IDOM Consulting, Engineering, Architecture S.A.U 6,8 miljoni euro suurune pakkumus.

IDOMi pakkumus oli RB Raili teatel neljast laekunud pakkumusest odavaim. Tegemist on esimese hankemenetlusega seitsmest väljakuulutatud hankest, mis puudutab Rail Balticu põhitee projekteerimistöid.

24 kuu jooksul pakub välja valitud insenerifirma projekteerimisteenuseid raudtee aluskonstruktsiooni, pealisehituse ja sellega seotud tsiviilrajatiste ehitamiseks Eestis. Leping hõlmab kohapealseid uurimusi, toimeväärtuse kujundamist, projekti põhjalikku väljaarendamist ja üksikasjalikku tehnilist projekteerimist. Samuti tagab töövõtja järelevalve ehitustööde täieliku vastuvõtmiseni.

Pooled sõlmivad lepingu märtsis, järgides kõiki nõuetekohaseid menetlusi, mis on kooskõlas riigihangete seadusega.

RB Raili ajutise tegevjuhi Ignas Degutise sõnade järgi on esimese üksikasjaliku tehnilise projekteerimishanke võitja väljakuulutamine Rail Balticu projektile oluline verstapost. “Oleme väga rahul valitud ettevõtte kogemuse ja saavutustega. Sealjuures jagatakse teadmisi Euroopa pikimast kiirraudteevõrgustikust, mille suurim projekteerimiskiirus on 310 kilomeetrit tunnis,” märkis ta.

Pärnu–Rapla lõigule, mille pikkus on 71 kilomeetrit, on plaanis rajada 16 maantee viadukti, kuus raudteeviadukti, üheksa ökodukti ja neli raudteesilda.

Praeguseks on algatatud seitse detailse tehnilise projekteerimise hanget 11st, kattes 57 protsenti kogu Rail Balticu raudtee pikkusest. Eestis on tehnilise projekteerimise hanked käimas kogu teekoridori ulatuses ehk Läti piirist Tallinnani. Lätis ja Leedus on seevastu algatatud kaks detailse projekteerimise hanget neljast.

RB Rail on Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõte, mis loodud selleks, et koordineerida Rail Balticu projekti elluviimist: taristu ehitamist kiirraudteeliinile Tallinnast Leedu-Poola piirini. RB Rail on Rail Balticu projekti keskne koordinaator. Ettevõtte tegevusvaldkonnad on raudtee projekteerimine, ehitamine ja turustamine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles