Läti: Rail Balticu valmimine lükkub kindlasti mitu aastat edasi (3)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Värske joonis sellest, kuidas Rail Baltic läheb Tallinn-Tartu maantee alt läbi.
Värske joonis sellest, kuidas Rail Baltic läheb Tallinn-Tartu maantee alt läbi. Foto: Rail Baltic

Läti transpordiministri Talis Linkaitsi sõnul võtab Rail Balticu valmimine varem planeeritust vähemalt kaks aastat kauem aega ning läheb oluliselt kallimaks.

«Rail Balticu projekt on jäänud ajagraafikust maha ning eksperdid usuvad, et selle projekti elluviimine võtab umbes 2,5 aastat kauem aega,» ütles Linkaits Läti Raadiole antud intervjuus. See tähendab ka, et mitmed Rail Balticu ehitusetapid, mis oleksid pidanud algama 2020. aastal, võivad alati hiljem.

«Me töötame selle nimel, et tagada vajalik rahastus,» lisas Linkaits. «Me räägime Brüsseliga ja teiste Balti riikidega vahendite ratsionaalse kasutamise osas. Samal ajal kaalume aga lisarahastuse vajadust, sest seni saadud raha ei ole millegi nii suure ehitamiseks piisav.»

Linkaits lisab, et kuigi Euroopa Liidu (EL) rahastus ei ole projekti jooksul muutunud, siis on projekti edasiarenedes saanud selgeks, et Rail Baltic läheb maksma varem arvestatust oluliselt rohkem.

«Ma palusin kõigil seotud osapooltel esitada 13. märtsiks selge visioon sellest, kuidas Rail Balticu kõigi osadega edasi liikuda,» märkis Linkaits.

«Miski saab 2026. aastaks valmis, aga see ei ole kindlasti kogu raudtee,» sõnas minister.

Rail Balticu projekt näeb ette kahe rööpapaariga, 870 kilomeetri pikkuse Euroopa standardlaiusega 1435 millimeetrit elektrifitseeritud raudtee ehitamise Tallinnast Leedu-Poola piirini.

Kommentaarid (3)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles