Raudtee investeeringukavas elektriraudteed Rakvereni pole

Aivar Ojaperv
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudtee tegevuskavas eeldatakse iga-aastase kaubaveomahu 5,5-protsendilist kasvu.
Raudtee tegevuskavas eeldatakse iga-aastase kaubaveomahu 5,5-protsendilist kasvu. Foto: Marianne Loorents

Vabariigi valitsus kinnitas raudteetaristu rahastuse tegevuskava aastateks 2019–2024. See näeb ette 431 miljoni eurost investeeringut, kuid elektriaraudteed Rakvereni, millele Lääne-Viru arengukavas loodetakse, kirjas pole. Küll aga lubab riik remontida Tapa-Narva raudteed kiiruse tõstmiseks.

"Meie eesmärk pole ainult tänase taristu kvaliteedi säilitamine, vaid iga aasta tuleks astuda samm edasi paremuse suunas,“ ütles majandus- ja taristuminister Kadri Simson. "Ühelt poolt on oluline sõidukiiruse tõstmine reisirongidele, teisalt raudtee ületuskohtade muutmine ohutumaks nii autodele kui jalakäijatele."

Olulisemad investeeringud on Tallinna-Tartu ja Tapa-Narva raudtee kiiruse tõstmine ja Riisipere-Turba raudtee ehitamine. Investeeringute plaan hõlmab ka Lääne-Harju liinide kapitaalremonti, liiklusjuhtimissüsteemide uuendamist, kontaktvõrgu rekonstrueerimist, 30 raudteeülesõidukoha remonti, Lelle-Türi raudteelõigu rekonstrueerimist, side- ja turvangusüsteemide uuendamist, Rapla-Lelle raudtee rekonstrueerimist, Liiva, Kiisa ja Kohila jaamateede remonti ja Tallinna-Väike-Liiva raudtee rekonstrueerimist.

Lisaks on tegevuskavas välja toodud tulevikku suunatud, kuid hetkel kas rahastuseta või rajamise otsuseta projektid: Tallinna-Rapla raudteelõigu läbilaskevõime suurendamine, Turba-Haapsalu-Rohuküla raudtee ehitus, Tallinna ringraudtee rajamine, Valga-Koidula raudtee renoveerimine ja avamine reisirongiliikluseks, raudteevõrgustiku elektrifitseerimine ning Tallinna-Tartu ja Tallinn-Narva kiiruste tõstmine kuni 160 km/h.

Copy

Märksõnad

Tagasi üles