Grosjean kritiseeris F1 arusaamatut reeglimuudatust

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Romain Grosjean oli üks eile pirueti teinud pilootidest.
Romain Grosjean oli üks eile pirueti teinud pilootidest. Foto: imago/HochZwei/Scanpix

F1-sarja hooajaeelsed testid on Barcelona ringrajal alguse saanud ja esimene sõidupäev tõi endaga mitmeid piruette. Süüdi pole selles piloodid, kes on talvepausist roostes vaid uued reeglid, arvab Haasi roolis eile kolmanda aja välja sõitnud Romain Grosjean.

Nimelt väljuvad vormelid uuel hooajal boksidest erinevatel temperatuuridel rehvidega. Kui esirehvid soojendatakse jätkuvalt 100-kraadise töötemperatuurini, siis tagumiste soojenduslimiit on 20 kraadi madalamal, kirjutab Planet F1.

«Meil on uued rehvisoojenduskottide limiidid, 80 kraadi ja kui ringraja temperatuur on neli kraadi, siis see lihtsalt ei tööta,» kritiseeris Grosjean. «Ma ei saa tõesti aru, miks me soojendustemperatuuri nii madalaks lasime. Ma ei arva, et see oli õige ja võib kohati elu keeruliseks teha.»

Selle viimase juures ei mõtle Grosjean ainult kevadisi külmas ilmas läbi viidud teste. «Me teame praegugi, et Pirelli rehvil on üpris kitsas töötamisvahemik ja kui me läheme turvaauto taga boksist välja 80-kraadiste rehvidega, leiame end peagi 50 kraadi juures ja siis muutuvad ajad keeruliseks,» rääkis kogenud prantslane.

Pirelli F1-rehvide eest vastutava Mario Isola sõnul on Grosjeani muretõstatus pseudoteema, sest paljud tiimid alandasid juba eelmisel aastal vabatahtlikult oma tagumiste rehvide soojendustemperatuuri vältimaks nende ülekuumenemist esimestel ringidel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles