Veganid selgitavad parimaid tooteid

Toomas Herm
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajakirja Vegan peatoimetaja Anett Rannamets pakkus Rakveres Kroonikeskuses leti taga huvilistele head-paremat. Tema hinnangul sirutus käsi kõige sagedamini šokolaadi järele.
Ajakirja Vegan peatoimetaja Anett Rannamets pakkus Rakveres Kroonikeskuses leti taga huvilistele head-paremat. Tema hinnangul sirutus käsi kõige sagedamini šokolaadi järele. Foto: Toomas Herm

Ajakiri Vegan koostöös toidu- ja fermentatsioonitehnoloogia arenduskeskusega on käima lükanud konkursi parima veganitoote selgitamiseks, mis toob nominendid suurematesse linnadesse.

Nädalavahetusel tutvustati piimatooteid Rakveres Kroonikeskuses. Ajakirja Vegan peatoimetaja Anett Rannamets ütles, et nelja tunni jooksul on oma hinnangu andnud poolsada inimest. "Šokolaad maitseb ükskõik mis kujul," nimetas ta maitsjate ühte eelistust.

Piimatoodetest rääkides mainis Rannamets sojapiima, kaerapiima, pähklipiima. Veganišokolaadides kasutatakse näiteks riisipiima.

Kandidaate tunnustatud maitse märgile, mis kujutab taimelehte, saavad esitada äriregistrisse kantud ettevõtjad, kes tõendavad, et tooraines on kasutatud ainult taimseid koostisosi. Esitatud tööde põhjal teeb 14-liikmeline žürii valiku ja eri kategooriate kolm parimat toodet lähevadki viide linna tarbijatele hinnata.

Et inimestel oleks poest tunnustatud toodet parem leida, saavad neli tunnustatud maitset lehekujulise märgi: kullakarva märgi saab esikoha omanik, hõbedane kuulub teise ja pronksikarva kolmanda koha pälvinule. Rahva lemmik aga teenib rohelise lehemärgi.

Lisaks tarbijale valiku lihtsamaks tegemisele on tunnustuse eesmärgiks tutvustada tarbijatele ja kaubandusele veganitooteid kui maitsvaid alternatiive loomsetele toodetele, edendada veganitoodete müüki, suurendada segatoiduliste usaldust veganitoodete hea maitse vastu, pakkuda konkurentsieeliseid ning motiveerida importijaid ja jaekaupluskette uusi tooteid müügile võtma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles