The New York Timesi tellijate arv kasvab mühinal (5)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
JalakäijadThe New York Timesi toimetuse maja ees, Manhattanil, mille ajaleht plaanib tagasi osta.
JalakäijadThe New York Timesi toimetuse maja ees, Manhattanil, mille ajaleht plaanib tagasi osta. Foto: Carlo allegri / Reuters/Scanpix

Kvaliteetajakirjanduse lipulaev The New York Times digitellijate arv kasvas eelmise aasta kolmandas kvartalis 265 000 tellija võrra, mis on võimaldanud kasvatada ajalehe ajakirjanike arvu rekordilise 1600 töötajani ning kergitanud aktsia hinna 13 aasta kõrgeimale tasemele.

Aasta lõpu seisuga oli ajalehel 3,4 miljonit digitellijat ning kokku kasvas tellijate arv 4,3 miljonini.

Tellijate tormiline kasv on suurendanud ettevõtte ambitsiooni suurendada nende arvu 2025. aastaks 10 miljonini, kirjutab Bloomberg.

«Tugev kvartal lõpetas tugeva aasta,» ütles tegevjuht Mark Thomson börsiteates. «Kolme aastaga on meil jäänud viie aasta eesmärgist, kasvatada digitulusid kahekordseks, puudu vaid kolm kvartalit,» lisas ta.

Samal ajal kui paljud ajalehed maadlevad printmeediatulude kahanemise korvamisega, on The New York Times ehitanud üles suure digitellimuste äri. Tellimused on hakanud kasvama eriti pärast Donald Trumpi saamist USA presidendiks. Ajaleht on tema üheks suuremaks kritiseerijaks ning tema varjatud tegevuste avalikustajaks.

The New York Timesi aktsia hind hüppas eile 12 protsenti 30,07 dollarini, mis on väärtpaberi viimase aasta suurim tõus. Aktsia hinnaga kaubeldakse tasemel, mida nähti viimati 2005. aasta septembris.

Ajalehe head majandustulemused võimaldavad ettevõttel 250 miljoni dollari eest tagasi osta New Yorgis Manhattanil asuvad toimetuse ruumid, mis müüdi kümmekond aastat tagasi laenude tagasimaksmiseks ära.

Ettevõtte neljanda kvartali käive kasvas 10, tellimuste müük viis ja reklaamikäive 11 protsenti. Digireklaami müük kasvas 23 protsenti, samal ajal kui printreklaami käive kahanes 10,2 protsenti. Ajaleht püstitas eesmärgiks kasvatada 2020. aastaks digikäivet 800 miljoni dollarini.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles