Grüne Woche Eesti stendil saab käia virtuaalses suitsusaunas

Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Savvusanna-virbitüse katseversiooni vaatamine Võru turismiinfopunktis.
Savvusanna-virbitüse katseversiooni vaatamine Võru turismiinfopunktis. Foto: Kadri Moppel

Eesti üllatab tänavusi Grüne Woche külastajaid mitmete uuendustega – väljapaneku keskmes on jätkuvalt hea Eesti toit, kuid messikülastajatele pakutakse virtuaalprillide abil suitsusauna elamust ja tutvustatakse UNESCO vaimse kultuuripärandi nimekirjas olevat Võromaa suitsusauna kombestikku. Koostöös Läti partneritega tõstetakse eraldi esile Liivimaa maitseid ja toidutootjaid.

«Eesti toiduained on juba 26. korda esindatud maailma suurimal põllumajandus- ja toidumessil Internationale Grüne Woche. Oleme viimase rohkem kui veerandsajandi jooksul tutvustanud Berliinis toimuval esinduslikul näitusel oma riiki, toitu ja turismivõimalusi,» selgitas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse esimees Roomet Sõrmus.

Sõrmuse sõnul on Eesti väljapaneku keskmes meie kaunis mets ja puhas loodus, Eestile omased loodusannid ning ulukiliha. Tootevalikust ei puudu ka eestimaalaste poolt armastatud traditsioonilised toiduained ja joogid. Kogenud reisikonsultandid tutvustavad messikülastajatele Eesti turismivõimalusi.

18.-29. jaanuarini Berliinis toimuv mess Grüne Woche on Euroopa üks suurimaid toidu ja rohelise elu messe. Mess toimub 115,200 m² suurusel alal, esindatud on üle 60 riigi. Messi on viimastel aastatel külastanud 10 päeva jooksul üle 400 000 külastaja.

Eesti ühist näituseala korraldab Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda. Üks osa Eesti väljapanekust keskendub Liivimaa Toiduteele koostöös Eesti Maaturismiga. Eesti pärand- ja toidukultuuri esitletakse UNESCO vaimse kultuuripärandi esindusnimekirjas oleva suitsusauna pärimuse, kombestiku tutvustamisega ja saunas suitsutatud liha mekkimisega.

Suitsusaun on Grüne Wochel virtuaalne ja mänguline. Pop-up saunalaval istudes saavad messilised osa ehedast suitsusaunas käigust virtuaalreaalsuse prillide kaudu. Suitsusauna virtuaalreaalsuse arendust toetab Leader projekt «Vana-Võromaa kultuuriruumi turundamine».

Mooska Suitsusaunatalu pererahvas näitab soovijaile vihtlemist ja tutvustab suitsusaunatavasid, annab mekkida saunas suitsutatud liha. Messi külalistele näidatakse lühifilme Vana Võromaa suitsusaunast ja liha suitsutamisest suitsusaunas. Liha suitsutamise teemalised lühifilmid on valminud EL ASTRA projekti «Konkurentsivõimeline teadustegevus Eesti Rahva Muuseumi akadeemilistes vastutusvaldkondades» raames.

Grüne Woche on eelkõige lõpptarbijamess, mis on sakslaste ja paljude teiste riikide põllumajandus- ja toidusektori esindajate jaoks olulise suursündmusena heaks platvormiks Eesti toidu tuntuse tõstmisele.

Sel aastal on Grüne Woche messil esindatud 35 Eesti ettevõtte tooted.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles