Marlboro sukeldub kanepiärisse

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kanepikasvatus Kanadas.
Kanepikasvatus Kanadas. Foto: WARREN TODA / EPA

Maailma ühe tuntuima traditsioonilise sigaretibrändi Marlboro emafirma siseneb jõuliselt äsja avanenud Kanada kanepiturule.

Marlboro kuulub Philip Morrise gruppi, mis kuulub omakorda maailma suurimale tubakakontsernile Altria. Just viimane ostab 2,4 miljardi dollariga 45-protsendilise osaluse Kanada kanepitootjas Cronos, kirjutab Financial Times. Lisaks jääb Altriale õigus osta välja veel 10 protsenti kanepitootja aktsiatest hinnaga 1,4 miljardit dollarit.

Altria otsus siseneda kanepiärisse on küllaltki loogiline, kuna tavaliste sigarettide müük on pidevas languses. Kuigi terve tööstusharu on investeerinud miljardeid eurosid uute alternatiivsete tubakatoodete arendamiseks (näiteks kuumutatav tubakatoode, ingl. k. heat-not burn), pole müüginumbrid just ülemäära rõõmustavad ja tarbijad eelistavad pigem e-sigarettide veipimist.

Kanepitootja Cronose juht ütles, et nad on tehinguga väga rahul, kuna Altria sugune suur hiiglane aitab neil kasvada, investeerida, uusi turge leida ning senisest enam teadus- ja arendustööga tegeleda.

Kõik hüppavad rohelisele rongile

Kanadast sai oktoobri keskel esimene suur lääneriik, kes seadustas marihuaana ning korrastas selle müügi ja rekreatiivse kasutamise. Kanada statistikaameti ennustuse järgi ostab 2018. aastal legaalsetest müügikohtadest kanepit 15 protsenti kanadalastest ehk umbes 15 protsenti kogu rahvastikust. Umbes 4,9 miljonit suitsetab seda juba praegu. Kanada valitsus loodab järgmisel aastal koguda kanepi müügilt üle 301 miljoni dollari makse.

Kanepist on saanud ka suur äri. Rohelisele rongile on otsustanud hüpata terve hulk suuri jaehiiglasi, kes jooksevad nüüd Kanada kanepikasvatajatele tormi, et esimesena nende turupositsioonilt kasu lõigata. Kanepitootjate aktsiad on suure huvi tõttu kiirel tõusuteel, kuid muutunud samas ka äärmiselt kõikuvaks.

Uusi ettevõtteid tekib nagu seeni pärast vihma ja paljud turuanalüütikud kardavad juba mulli, mis varem või hiljem lõhkeb. Muuhulgas investeerivad sellesse valdkonda miljardite dollarite ulatuses ka jaehiiglased, nagu Coca-Cola ja Corona õllega tuntud Constellation Brands.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles