Maanteeamet paneb sahad teedele ja mobiilirakendusse (1)

Üllar Priks
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maanteeamet on kindlaks määranud neli kategooriat, millest lähtudes peab riigiteid hooldama.
Maanteeamet on kindlaks määranud neli kategooriat, millest lähtudes peab riigiteid hooldama. Foto: Marko Saarm

Sellest hooajast suureneb nende teede hulk, millele hakkavad kehtima kõrgemad hooldetasemed ja mugava lisana on mobiilirakenduse Waze kasutajatele nähtavad tööd tegevad hooldeautod, mis asuvad kuni 1 kilomeetri raadiuses.

"Selle võimalusega soovime parandada liiklejate käitumist. Lähenedes teehoolde sõidukile, saab Waze’i kasutaja hoiatuse: ees on oht – lumesahk (snowplow). See peaks vähendama möödasõitude ja ohtlike olukordade tekkimist," selgitas maanteeameti peadirektori asetäitja Tarmo Mõttus.

Üksiti tuletab maanteeamet liiklejatele meelde, et talvel valitsevad siiski keerukad olud ning kuigi teehooldajad annavad endast parima, võib teedel olla lund ja libedust. Muutlike ilmaolude korral, nagu viimastel talvedel on tavaks saanud, muutub teede hooldamine keerukamaks, sest ilma mõju teedele ei ole alati prognoositav.

"Soovitame kõikidel liiklejatel enne sõidu alustamist tutvuda teeoludega portaalis tarktee.ee," lausus Mõttus. "Liikleja peab alati meeles pidama, et sõidukiirus ja -stiil tuleb valida vastavalt tee- ja ilmaoludele."

Uuenenud nõuetega kasvavad libedusetõrje kulud 1,9 miljonit eurot aastas, kokku kulub talihooldele ligi 17 miljonit eurot.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles