Soome kultusbränd särab taas

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiina Alahuhta-Kasko juhtimisel on Marimekko äri jõudsasti edenenud.
Tiina Alahuhta-Kasko juhtimisel on Marimekko äri jõudsasti edenenud. Foto: Jorma Marstio/Lehtikuva

Viis aastat tagasi juhtus Soomes väga inetu lugu, mida sealsed äriringkonnad ilmselt kunagi meenutada ei taha. Põhjanaabrite rahvuslik lennufirma Finnair oli mitmed rahvusvaheliste liinide lennukid värvinud Soome värvide ja sümbolitega nagu «vihased linnud», Muumioru tegelased jne. Üks lennuk värviti Marimekko kangamustriga, mis kujutas metsa. Ühtäkki selgus, et Soome disaineri Kristina Isola 2007. aastal Marimekko jaoks loodud muster osutust plagiaadiks, mis oli kopeeritud Ukraina nõukogudeaegse kunstniku Maria Primatšenko taieselt.

Too õnnetu plagiaadilugu oli ka omamoodi iseloomulik Soome tuntuima disainifirma toonasele olukorrale – pikaajalisele seisakule või isegi väikesele langustrendile.

Praeguseks on aga kõik muutunud, Marimekko särab ja õilmitseb taas. Juba mitu kvartalit järjest on Marimekko oma majandustulemustega positiivselt üllatanud. Eriti ilus oli selle aasta teine kvartal, kui käive kasvas veerandi võrra (kolmandas kvartalis kümme protsenti).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles