Uber jäi üle miljardiga kahjumisse

Rait Piir
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uber.
Uber. Foto: HANNAH MCKAY / REUTERS

Järgmisel aastal IPO'd sihtiv Uber teatas, et jäi kolmandas kvartalis 1,07 miljardi dollariga kahjumisse, mis on võrreldes kvartaliga enne seda 20-protsendine tõus, kui kahjumiks mõõdeti 891 miljonit dollarit.

Süvenenud kahjumi taga on paljuski Uberi laiaulatuslikud investeeringuid mitmetesse uutesse teenustesse nagu raskevedu, toidu kohaletoomine ning elektrilised jalgrattad ja tõukerattad. Investeeringute taga on paljuski üha kahanev kasv sõidujagamisteenuse kasutamises ning ettevõtte soov kasvatada oma väärtust enne järgmisel aastal toimuvat aktsiate avalikku esmapakkumist (IPO).

Uberi väärtuseks peetakse hetkel 76 miljardit dollarit, mis teeb sellest ühe maailma kõige väärtuslikuma ettevõtte, mis ei kauple avalikult oma aktsiatega. Millalgi järgmisel aastal toimuv IPO võib tõsta ettevõtte väärtuse aga mõnede Wall Streeti analüütikute hinnangutel kuni 120 miljardi dollarini. Enne peab ettevõtte suutma aga osavalt laveerida kiiresti laienemise ja kahjumi haldamise vahel.

Võrreldes möödunud aasta kolmanda kvartaliga on Uberi kahjum siiski vähenenud 27 protsendi võrra, kui ettevõttest lahkus skandaalne tegevjuht ja asutaja Travis Kalanick. Uberi käive oli kolmandas kvartalis 2,95 miljardit dollarit, mis on võrreldes kvartaliga enne seda umbes viie-protsendine kasv. Möödunud aasta kolmanda kvartaliga võrreldes on käive kasvanud ligemale kolmandiku võrra.

Jaanuaris omastas Uberis 15-protsendise osaluse Jaapani telekomi- ja tehnoloogiahiid SoftBank, kellega sõlmitud lepingu järgi peab Uber korraldama IPO hilisemalt 2019. aasta 30. septembriks.

Uberi komistuskiviks võib tulevaste investorite silmis saada oma sõidujagamisärist taandumine mitmetes Kagu-Aasia riikides ja Venemaal, kus nad jäid alla kohalikele konkurentidele. Samuti maadleb Uber endiselt oma halva mainega, mis puudutab ettevõtte varasemaid äripraktikaid ja eneseregulatsiooni. Uberi mainele ei aita hetkel kaasa ka ärisidemed Saudi Araabiaga pärast ajakirjaniku Jamal Khashoggi mõrva.

Mitmed eksperdid kahtlevad ka Uberi võimekuses muuta nende veoteenus Freight ja toiduteenus Uber Eats, kuhu praegune tegevjuht Dara Khosrowshahi investeerib miljardeid, kasumlikuks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles