Uuring: eestlaste rahulolu oma tööga väheneb, kaheldakse töö mõttekuses

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kontoritöö.
Kontoritöö. Foto: Panthermedia / Craig Robinson

Eesti Rakendusuuringute Keskuse CentAR ja rahandusministeeriumi läbi viidud uuringu kohaselt on töötajate rahulolu ja pühendumine tööle võrreldes kolme aasta taguse ajaga langenud nii avalikus kui ka erasektoris.

CentAR vanemanalüütiku Janno Järve sõnul on kõige enam halvenenud töötajate hinnang töö mõttekusele, samas kui ainus näitaja, mille puhul võrreldes 2015. aastaga olulist langust toimunud ei ole, oli rahulolu töökoormusega.

«Pühendumuse langus ei tähenda seda, et töö on muutunud raskemaks – pigem on muutunud töötajate väärtushinnangud ja ootused tööle. Töötaja tahab tunda, et ta mitte lihtsalt ei teeni oma elustandardi toetamiseks raha, vaid teeb midagi, millel on laiem ühiskondlik tähendus või eesmärk. Tööandjad aga peavad väärt töötajate leidmiseks ja olemasolevate töötajate motiveerimiseks pöörama lisaks töötingimustele ja hüvedele oluliselt rohkem tähelepanu nö pehmetele väärtustele,» nentis Järve pressiteates..

CentAR kogus veebiküsitluse käigus ühtekokku 4375 avaliku sektori teenistuja tagasiside ning kõrvutas tulemused 500 erasektori töötaja hinnangutega. Vastajatel paluti hinnata oma rahulolu töökollektiivi ja juhiga, arengu- ja karjäärivõimalusi, töötasu, töökoormust ja paljut muud. 

Ühtekokku hangiti hinnanguid 18 erinevale teemavaldkonnale, millest pea kõigis tuvastati kolme aasta taguse uuringu tulemustega võrreldes halvenemine. Lisaks töö mõttekusele oli langenud ka rahulolu informeerituse, tööandja maine ja juhtimiskultuuriga.

«Eesti majandus on taas jõudnud staadiumisse, kus tööhõivemäär on Euroopa üks kõrgemaid, palgad on jõudsalt kasvanud ja inimeste majanduslik kindlustunne on märkimisväärselt paranenud. Sellises olukorras kujunevad töösuhte jõujooned sageli ümber ja me näeme, et tööturg on muutunud nii avalikus kui ka erasektoris pigem töötajakeskseks – tööandjad peavad end töötajatele maha müüma, mitte vastupidi,» sõnas ta.

Tema sõnul ei toimi sellises keskkonnas „ülemustel“ ja „alluvatel“ põhinev juhtimismudel ning tööandja peab üha rohkem pingutama selle nimel, et töötaja ei tunneks end mitte käsutäitja, vaid võrdväärse meeskonnaliikmena.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles