Alkoholi kõrvale tasuta joogivett pakkuvad baarid saavad tunnusmärgise

LEPM
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tervise Arengu Instituut soovitab: septembris alkoholita.
Tervise Arengu Instituut soovitab: septembris alkoholita. Foto: panthermedia.net / Wavebreakmedia ltd

Ligi 100 baari, restorani, kohvikut ja muud meelelahutusasutust üle Eesti teenivad sel aastal tunnusmärgise „Siin tarbitakse targalt“, sest pakuvad alkoholi ostvatele klientidele tasuta joogivett.

Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liit (ATML) väljastab vastutustundlikku ja mõistlikku alkoholitarbimise kultuuri edendavatele meelelahutusasutustele tunnusmärgist teist korda ning lühikese aja jooksul on see muutunud kvaliteedimärgiks nii klientidele kui nende võõrustajatele.

ATMLi tegevjuhi Triin Kutbergi sõnul on Eestis üha rohkem inimesi, kes oskavad alkoholi ostes tasuta joogivett küsida ning aina enam meelelahutusasutusi, mis seda pakuvad. Olulise panuse sõnumi levitamisse annavad ka suured jaeketid.

„Kahe aasta jooksul, mil oleme korraldanud teavituskampaaniat „Kui võtad, võta vett vahele!“, oleme suhelnud sadade baaride ja meelelahutusasutustega ning tasuta joogivee pakkumisest on saamas uus normaalsus,“ lausus Kutberg. „Tunnusmärgis „Siin tarbitakse targalt“ annab kliendile kindluse, et võõrustav baar hoolib temast ning soovib panustada teadlikumate tarbimisharjumuste juurutamisse.“

Oktoobri alguseks oli kampaaniaga liitunud ligi 100 baari ning mõistlikku alkoholitarbimise sõnumit aitavad levitada ka Baarmenite Assotsiatsioon ja Sommeljeede Assotsiatsioon koos Eesti Sommeljeede Erakooliga ning Eesti juhtivad jaeketid COOP, Maxima, Prisma ja Aldar.

„Soovime koos liidu liikmete ning baaride, restoranide ja kauplustega viia inimesteni mõistmise, et ennetamaks liigjoomisest tulenevaid kahjusid, tuleks alkoholi tarbida mõistlikult ja vastutustundlikult,” ütles Kutberg. “Usume, et inimeste käitumist ei ole võimalik muuta keeldude ja käskudega, vaid läbi selgituse, erinevate osapoolte koostöö ja targema tarbimise tegeliku soodustamise. Me tahame luua uue, arukusele ja teadlikkusele suunatud tarbimiskultuuri. Seepärast olemegi jõud laial rindel ühendanud.”

Tänavu suvel jagas ATML viiel suurel festivalil külastajatele kokku tuhandeid liitreid tasuta joogivett. Kutberg märkis, et liit sai festivalikülalistajatelt tunnustust vastutustundliku alkoholitarbimise juurutamise eest ja mitu kutset erinevatele sündmustele ka järgmiseks aastaks.

Kampaania „Kui võtad, võta vett vahele“ sai alguse 2017. aasta kevadel, kui ATML tegi üleskutse baaridele, restoranidele ja kohvikutele üle Eesti tasuta vee pakkumiseks. Teadlikkust, kuidas tarbida alkoholi mõistlikumalt ja ohutumalt, aitasid Eestis levitada ka suurimad jaeketid (Aldar, Coop, Maxima, Prisma ja Selver). Kampaaniaga liitunud baarid, restoranid ja kohvikud tunneb ära märgise „Siin tarbitakse targalt“ järgi.

Eesti Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liitu, mis esindab suuremaid alkoholi tootjaid ja maaletoojaid Eestis, kuuluvad Altia, Liviko, Pernod Ricard, Prike, Remedia, Tridens, Amber Distribution, Coca Cola HBC, Estonian Spirit, Avallone, Dunker, Brown-Forman ja MOE.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles