Kuigi praegu võib nautida vananaistesuve, on fakt see, et alates esmaspäevast, 15. oktoobrist võib Eestis sõita naastrehvidega. Esialgu on see muidugi seaduslik võimalus, mitte karm käsk.
Esmaspäevast tohib sõita naastrehvidega
Naastrehvide kasutusaeg on reguleeritud majandus- ja taristuministri määrusega «Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ja nõuded varustusele», mille sõnastust on korduvalt muudetud, kuid praegu seal kirjas olevad naastutärminid jõustusid 2010. aasta alguses.
Naastrehvidega on lubatud sõita 15. oktoobrist 31. märtsini, lamellrehvidega tohib sõita aasta läbi. Talviste tee- ja ilmaolude puhul võivad naastrehvid all olla 1. oktoobrist 30. aprillini.
Suverehvidega tohib sõita 1. märtsist novembri lõpuni ning siis enam viivitada ei tohi: talverehvid on kohustuslikud 1. detsembrist veebruari lõpuni.
Suverehvil peab mustri jääksügavus olema vähemalt 1,6 ja talverehvil vähemalt 3 millimeetrit, aga parem, kui mustrit jagub rohkem.
Käesoleva sügise esimene õhukülm õhutemperatuuri tavapärasel mõõtmise kõrgusel ehk kahe meetri kõrgusel maapinnast käis külas üsna hilja ehk 29. septembril. Eesti äärmusena pani Jõgeva ilmajaam siis kirja –1,5 kraadi. Viljandi ilmajaam miinimumiks läinud kuul jäi +2,1 kraadi samal hommikul.
Viljandi tänavate heakorra eest hoolitseva firma Eesti Keskkonnateenused Lääne regiooni tänavahooldusmeister Janno Laht ütles, et sel sügisel pole Viljandi kandis olnud vajalik tänavaile soola puistata, kuid mõnel pool Eestis on musta jääd juba olnud.
Nagu Laht lisas, on Viljandi piirkonnale vajalik talvine soolavaru täies mahus laos olemas septembri lõpust saadik.