TLT juht Rae valla trammiliinist: mina olen trammiusku

Uwe Gnadenteich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TLT juhatuse esimees Deniss Boroditš
TLT juhatuse esimees Deniss Boroditš Foto: Eero Vabamägi

Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse esimees Deniss Boroditš leiab, et enne Rea valla trammiliini rajamist tuleb vastata tervele hulgale küsimustele, kuid mõttel tundub olevat jumet ja asi väärib uurimist.

Riigieelarves Rae valla trammiliini eelprojekti koostamiseks ette nähtud raha tõstis tormi veeklaasis, kuigi Harju maakonnaplaneering näeb kergrööbastranspordiliinide rajamise võimalust mitmel pool mujalgi.

Rae abivallavanema Priit Põldmäe sõnul on trassikoridor välja valitud ja sada tuhat eurot maksev eelprojekt peab kindlaks tegema, kas see ka tehniliselt sobib, vahendas Aktuaalne Kaamera. Põldmäe sõnul on üheks nende valla arengut piiravaks kitsaskohaks Tartu maantee ja Ülemiste liiklussõlme ummikud, mis on probleemiks nii vallale kui Tallinnale.

Rae trammi idee muutus reaalseks siis, kui Tallinna linn rajas trammiliini lennujaamani. Rae vald kavatseb trammitee läbi viia neljast kiiresti arenevast keskusest – Peetrist, Järvekülast, Assakult ja Jürist. «Esialgu tegime ettepaneku maakonnaplaneeringusse, mis sai suure heakskiidu, teiseks oleme algatanud oma üldplaneeringu ja jõudnud selleni, et trassikoridor on välja valitud, perspektiiviga kuni Jürini,» rääkis Põldmäe Aktuaalsele Kaamerale..

Eelprojekti eesmärk on Põldmäe sõnul kindlaks teha, kas trammiliin ka tehniliselt valitud koridori ära mahub. Selle käigus uuritakse, kas elektriliine saab rajada, kas pöörderaadiused sobivad ja muud sellist. Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse esimees Deniss Boroditš sai kavandatavast trammiliinist teada ajakirjandusest. «See teema on uus ja värske. Mina igatahes pooldan seda, et asja arutataks ja uuritaks erinevaid võimalusi. Kuidas see hakkab välja nägema ja kas see on majanduslikult põhjendatud, eks selleks tulebki uuringuid teha. Kui majanduslikud põhjendused ja tasuvusanalüüs on olemas, siis saab ka seisukoha võtta. Kui ei uuri, siis ei saagi teada, kas asjal on mõtet,» ütles Boroditš Postimehele.

Ta lisas, et Rae trammiliin eeldab vallalt ka koostööd Tallinnaga, sest vaevalt vald oma territooriumile eraldi trammiliini hakkab tegema. «Ma arvan, et selle taha asi seisma ei jää, aga kõigepealt tuleb vaadata, mööda millist trassi hakkaks tramm sõitma ja kui põhjendatud see majanduslikult on. Kolmas küsimus on see, et kes selle kõik kinni maksab,» ütles Boroditš.

«Valla initsiatiivi tuleb igal juhul toetada. Sest kui midagi ei tee, siis ei saagi teada, kas sellel on mõtet või mitte. Küsimus on selles, missugune on trassikoridor, kas selleks tuleb maid võõrandada, ja palju muid asju. Kõigepealt tuleb vastata kõigile nendele küsimustele ja alles siis saab öelda, kas trammiliini rajamine oleks mõistlik või mitte. Mina olen trammiusku. Ma olen alati arvanud, et trammil on tulevikku ja kui uuringuteks on raha eraldatud, siis tuleb sellega tegeleda,» lausus TLT juht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles