Vormel 1 võistkond pääses Venemaal napilt rängast tuleõnnetusest

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haasi vormelitiimil vedas.
Haasi vormelitiimil vedas. Foto: Alexander Nemenov / AFP / Scanpix

Haasi vormel 1 tiim palus Rahvusvaheliselt Autoliidult (FIA) luba asendada kaks Sotši etapiks ette nähtud rehvikomplekti, sest need hävisid ööl vastu reedet boksides toimunud tulekahjus.

Autosport kirjutab, et tuli sai ilmselt alguse rehvisoojendustekkidest. Hävisid nii tekkide all olnud kui ka nende kõrval seisnud rehvikomplekt, mõlemad olid ette nähtud taanlase Kevin Magnusseni autole. Õnnekombel märkas põlengut turvamees, kes hoidis ära suurema õnnetuse.

«Me ei tea veel, mis täpselt juhtus, sest kõik põles ära,» lausus tiimijuht Gunther Steiner. «Ma ei taha mingit paanikat tekitada. Vedas, et öövalvur peale sattus, misjärel kõik turvamehed talle appi tulid. Kui rehvid kord juba süttivad, on nende kustutamine väga keeruline.»

Üks konkurent esitas väidetavalt arupärimise – ega rehvisoojendid olnud ometigi ööseks sisse lülitatud? Reeglid näevad ette, et rehve võib säilitada kuni 60-kraadise temperatuuri juures. Seejärel tohib nad kahe tunniga 80 kraadini soojendada ning viimaks temperatuur tund enne autole allapanektu 110 kraadini ajada. Steiner eitas selliseid väiteid aga kategooriliselt.

«Tekid olid vooluvõrgus, sest vastasel juhul poleks need süttinud. Aga nad ei olnud sisse lülitatud. Nüüd pole muud kui peame nad ööseks võrgust välja tõmbama. Tavaliselt on juhtmed seinas, et tööle asudes vähem aega kuluks,» tõdes ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles