Konkurentidega piike murdev vormel 1 võistkond saab hooaja keskel tõenäoliselt uue nime

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Force Indiana tuntud võistkond võib juba keset hooaega läbi elada täieliku muutumise.
Force Indiana tuntud võistkond võib juba keset hooaega läbi elada täieliku muutumise. Foto: James Moy Photography/PA Images/ScanPix

Seni Force Indiana tuntud vormelivõistkond võib veel sel hooajal ülisuure tõenäosusega tulla rajale täiesti uue nime all. Enne seda tuleb aga üldse sõitma pääseda, sest sel nädalavahetusel peetavast Spa etapist võidakse halvimal juhul sootuks eemale jääda.

Eelmisel nädalal selgus, et senistelt omanikelt võistkonna välja ostnud ärimehe Lawrence Strolli juhitav konsortsium ei saanud kahe nädala jooksul vajalikke dokumente korda. Põhjuseks on seniste omanike Vijay Mallya ja Sahara Groupi juriidilised probleemid. Tehingu kinnitamiseks oli vaja 13 India panga nõusolekut, lisaks esitas oma võlanõude joogikompanii Diageo, kellele Mallya on võlgu suurema summa, vahendab Autosport.

Samuti võistkonda osta soovinud Urakali väitel viidi müügitehing läbi seadusi rikkudes. Läinud nädalal muutis Stroll ostutaktikat ning omandas tiimi vara ehk autod, Silverstone'is asuva tehas, kogu sealse varustuse ja üldse kõik, mida võistkonna tööshoidmiseks vaja. Osalejakoht vormel 1 sarjas kuulub aga ametlikult endiselt administreerimise all olevale Force Indiale, ehkki neil pole enam füüsilisi varasid.

Osalejakoht on iga võistkonna müügi puhul väga hinnaline, kusjuures Renault, McLaren ja Williams on juba teinud samme, et blokeerida uuele tiimile varasemate Force Indiale kuuluvate auhinnarahade väljamaksmine. Omal moel muutis nende käik aga Strolli elu isegi kergemaks, sest nii on tal lihtsamgi puhtalt lehelt alustada.

Vana osalejat uue tiimiga asendades tuleb läbida keerukas protsess ning kaasata lisaks FIA reeglitele sellesse ka Concorde'i leping ehk sisuliselt paluda teiste tiimide nõusolekut. Üks juriidiline konks puudutab näiteks seda, et vormel 1 sarja osalemistaotluse peab esitama riiklik alaliit. Seni oli selleks India autospordiliit, kuid Strolli veetavat võistkonda ei seo nendega enam miski.

Seni valmistub tiim aga tasapisi uueks ajastuks. Belgias lubab FIA nad tõenäoliselt siiski eriloa alusel rajale, kolmapäeval eemaldati aga Spa raja ääres seisnud tiimiveokitelt usinalt Kingfisheri ja UB Groupi ehk Mallyaga seotud firmade kleebiseid...

Force India nime kandev võistkond osaleb vormel 1 sarjas 11. hooaega. Senise kümnendi parimad tulemused saavutati 2016. ja 2017. aastal, kui tiimide arvestuses oldi neljandad. Edu on toonud pigem stabiilsus, sest ainsatki etapivõitu pole tiimile ette näidata ja poodiumikohtigi on kogunenud vaid kuus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles