Kaupmehed on raskes olukorras (7)

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toidupood.
Toidupood. Foto: Marianne Loorents / Virumaa Teataja

Üha tõusvad tarbijahinnad asetavad kaupmehed keerulisse olukorda – selleks et käibe säilitamise nimel võidelda nii kohapealsete kui ka piiritaguste konkurentidega, tuleb korraldada sooduskampaaniaid ning arvestada seejuures üha kallineva kütuse ja alkoholiga, kirjutab Äripäev.

«Sel aastal on tarbijahinnad kallinenud kolme protsendi võrra ning väga suur mõju on siinkohal kütusel ja alkohoolsetel jookidel,» tõdes statistikaameti juhtivanalüütik Viktoria Trasanov Äripäeva raadio saates «Arvude taga.»

Konjunktuuriinstituudi direktor Marje Josing lisas, kui varem oldi harjutud, et palgad tõusevad, aga hinnad ei tõuse, siis 2017. aastal hakkasid tõusma ka hinnad, mis on mõjutanud paljude leibkondade väljaminekuid, millest eriti olulisel kohal on kütus.

Josing lisas, et toit ja autosõit, mille hindadele on sisendiks kütus, on inimese jaoks sundkulud, millest pole võimalik loobuda. «Vähemteenija peab kaubagrupi sees odavamaid tooteid otsima – näiteks vahetama kallima singi odavama vastu,» viitas Josing võimalikule mõjule, millega jaekaupmees peab tarbijakäitumise puhul arvestama.

Loe rohkem Äripäevast.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles