Teet Roosaar: Erakondlikud kulud ja tulud

Teet Roosaar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uued piletiliigid Pärnumaa ühistranspordis on rehkendatud arvestusega, et dotatsiooni suurus jääks samaks.
Uued piletiliigid Pärnumaa ühistranspordis on rehkendatud arvestusega, et dotatsiooni suurus jääks samaks. Foto: Mailiis Ollino

Poliitikud on enne riigikogu valimisi aktiivsemaks muutunud. Tähelepanu võitmiseks ei peljata isegi teistele sõnu suhu panna, asudes neid siis kangelaslikult ümber lükkama.

17. juuli Pärnu Postimehes (vt “Ämber, segregatsioon ja asjatamise kõrvalnäht”, PP 17.07.) kirjutas reformierakondlasest ettevõtja Andri Arula: “Rae meediašeff räägib sellest, et (bussipiletite, T. R.) lisa­raha läheb lasteaiaõpetajate palgaks ja lastele uue ujula rajamiseks.” Järgneb õpetus, et bussipiletite kasumit ei saa enne raha kättesaamist kindla tuluna arvestada.

Mul oleks piinlik, kui oleksin nii rumalat juttu rääkinud. Tegelikult kirjutasin, et prii ­sõidu eest Pärnu linnas pidanuks Pärnu maksumaksjad ­peale 2,5 miljoni eurose linna dotatsiooni kinni maksma ligemale 880 000eurose aastase piletitulu. Ehk 2,5 miljoni asemel kulutama 3,4 miljonit.

Linnavalitsus leidis, et 880 000 eurot läheks pigem ­palkade tõstmiseks, ujula ehitamiseks või teisteks hädavajalikeks kulutusteks.

Riigi puhul saab Arula aru, et tasuta ühistranspordi asemel võiks tõsta näiteks politseinike palku, linna puhul aga räägib müstilisest lisarahast, mis kulutust tegemata jättes olevat tekkinud.

Uued piletiliigid on rehkendatud arvestusega, et dotatsiooni suurus jääks samaks. Jah, võib-olla ei õnnestu tänavu 880 000 piletimüügist teenida, aga igatahes pole piletimüük lisatulu. Halvemal juhul suureneb summa, mida ühistranspordi korraldamiseks peale maksta.

Keskerakond oleks eelistanud Pärnu linnas tasuta bussisõitu ja seda, et linn oleks kulutanud selle 880 000. Isamaa ja valimisliit Pärnu Ühendab polnud sellega päri. Kompromissina sündiski Pärnumaa ühtne piletisüsteem, kus noored ja vanad saavad sõita tasuta, sagedased sõitjad odavama raha eest.

“See oli teil päris hästi välja mõeldud,” tunnustas üks reformierakondlane. Avalikult seda muidugi ei tunnistata ja üritatakse “rae meediašefi” sõnu väänates pildil püsida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles