Targa linna konverentsil räägitakse nutikast linnakeskkonnast

Tartu Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ERM
ERM Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

31. mail toimub Eesti Rahva Muuseumis kolmas rahvusvaheline targa linna konverents, mis räägib nutika linnakeskkonna kujundamisest linnakodanikule. 

Konverentsi «Smart City for the Citizens 2018: Urban Mobility» ettekanded keskenduvad sel aastal peamiselt linnalise liikuvuse teemadele. Osalejad saavad hea ülevaate sellest, milline võiks olla tuleviku mobiilsus ja linnade roll selle korraldamisel, millised on liikuvuse trendid ja plaanid linnalise liikuvuse organiseerimisel Euroopa linnades ning kuidas võiksid erinevad jagamismajandusel põhinevad teenused aidata linnakeskkonda nutikamaks muuta nii Eestis kui mujal maailmas.

Konverentsil räägitakse ka andmepõhisest ühistranspordi korraldusest, rattaringluse sidumise võimalustest laiemasse ühistranspordisüsteemi, isejuhtivate sõidukitega kaasnevast seadusandlusest ning ettevõtete igapäevaste protsesside lihtsustamisest asjade interneti abil. 

Pärastlõunal toimuvate külastuste ja töötubade raames on osalejatel võimalus kaasa rääkida jagamismajandusel põhineva elektritranspordi tuleviku ja nõudluspõhise ühistranspordi korralduse teemadel. Lisaks mobiilsusteemadele pakutakse osalejatele võimalust tutvuda Eesti Rahva Muuseumi tagatubadega ning näha, kuidas hoonet igapäevaselt majandatakse. Lõuna-Eesti ettevõtlusest huvitatud osalejad saavad külastada SPARK Demokeskust, mis koondab piirkonna edukaimad innovatsioonimeistreid tööstusest, teenindusest ja haridusest.

E-valitsemise huvilised saavad teada, kuidas geoinfosüsteemide andmete kasutamine lihtsustab linna igapäevatööd ning millised on Eesti linnade senised kogemused kaasava eelarve rakendamisel. 

Tartu abilinnapea Raimond Tamme sõnul on Tartu linn aastaid panustanud nutikate transpordilahenduste arendamisse, näiteks uuendanud bussipiletisüsteemi, võtnud kasutusele busside reaalaja infosüsteemi ning toonud esimesena Eestis tänavatele surugaasil sõitvad bussid.

Käesoleval aastal planeeritakse kiiremaid ühendusi võimaldavaid busside liinivõrgu ümberkorraldusi ning rajatakse valdavalt elektrijalgratastel põhinev rattaringluse süsteem, mis saab loogiliseks osaks Tartu ühistranspordist. «Oleme valmis linlaste huvides erinevaid nutikaid lahendusi katsetama ning kasutusele võtma. Me jagame meeleldi oma seniseid edulugusid ja õppetunde, aga oleme ka väga avatud teiste linnade kogemusest õppima,» lisas Tamm. 

Targa linna klastri projektijuhi Gerttu Pilsase sõnul on Eesti tänu aktiivsele intelligentsete transpordisüsteemide kogukonnale suurepärane edulugu nutika liikuvuse lahenduste rakendamisest ja linnade kiirest arengust tehnoloogia kaasabil. «Huvi konverentsi vastu on suur. Mullu külastas Targa linna konverentsi üle 170 inimese 20 riigist üle kogu maailma, tänavune konverents tõotab tulla vähemalt samalaadsete külastajanumbritega,» lisas Pilsas. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles