Löökaukude hooaeg on saavutanud tipu

Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rakvere Pikk tänav, löökaugud
Rakvere Pikk tänav, löökaugud Foto: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja

Kevad toob pärast heitlikku talveilma ja naastrehvidega sõitmist teedele ohtlikud löökaugud, mis võivad mõnele autole isegi romulas lõppeda.

Seesami sõidukikindlustuse vanemkahjukäsitleja Anti Otsla sõnul on meie kliimas autojuhtidele kevadiseks peavaluks löökaugud, mis igal aastal toovad kümnete tuhandete eurode eest kahjusid. Enamikel juhtudel on tegemist rehvide või velgede purunemisega, suurema kiiruse või ohtlikuma augu puhul võivad aga saada kahjustada lisaks veermikule ka muud sõiduki keredetailid.

„Eelmisel aastal registreerisime 66 löökaugust läbisõitmise tagajärjel tekkinud kahjujuhtumit. Keskmiselt oli ühe sellise kahjusumma suuruseks 747 eurot, suurim väljamakse summa küündis aga 3900 euroni.“

Kindlustaja sõnul on löökaukude kõrghetk just nüüd, mil lumi on sulanud ja usinad teetöölised pole veel jõudnud teid parandama hakata. Seepärast tuleks kevadistel teedel sõita ettevaatlikult ning panna tähele löökaukude eest hoiatavaid teemärke. Kui aga hoolimata ettevaatlikkusest on auto sõitnud läbi löökaugu, tuleb õnnetuse järgselt kindlasti lasta politseil fikseerida sündmuse toimumiskoht.

Kaskokindlustusega auto omanikule hüvitab tekkinud kahju vastavalt sõlmitud lepingule kindlustusfirma, kes omakorda esitab hüvitisnõude tee valdajale. Autoomaniku kahju piirdub sel juhul omavastutusega, mille saab tagasi nõuda teeomanikult.

„Kaskokindlustuseta auto puhul tuleb kahju sündmuskoht nõuetekohaselt fikseerida ning lasta autoparandusega tegeleval ettevõttel hinnata remondi maksumus. Isegi, kui juht peab remondikulu alguses ise kandma, saab hiljem kahjunõude koos remondikulu dokumentidega esitada teeomanikule. Valmis tuleb olla ka selleks, et kahjude hüvitamise otsus tee valdajalt võib osutuda võimalikuks alles pika kohtutee tulemusena,“ selgitas Otsla.

Seesami esindaja õpetab, kuidas löökaugu hooaeg üle elada:

·         Kui on näha, et tee on auklik, tuleks kiirust vähendada ja hoida soovituslikust suuremat pikivahet. See annab aega auku märgata ja august sujuvalt mööda sõita.

·         Kui auku sõitmine osutub aga vältimatuks, tuleks vahetult enne auku sõitmist vabastada pidurid. Pidurdavate ratastega auku sõitmine suurendab sõiduki detailidele mõjuvat koormust ja võib seega suurendada kahju tekkimise võimalust.

·         Löökauku sõites peata sõiduk koheselt ning vaata üle vigastused. Pööra tähelepanu rehvidele, velgedele ja silladetailidele.

·         Ka juhul, kui vigastus ei paista kohe välja, tuleks sündmuspaik siiski igaks juhuks fikseerida ning sõita ettevaatlikult ja veenduda auto kasutamise ohutuses.

·         Õnnetusjuhtumi fikseerimiseks kutsu politsei, kes pildistab sündmuskohta ning mõõdab löökaugu sügavuse, pikkuse ja laiuse. Juhtumi fikseerimine politseis on vajalik teeomanikult hüvitise saamiseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles