Läti tarbijakaitse: Bigbanki äritavad pole kooskõlas tsiviilõigusega

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bigbank.
Bigbank. Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Läti tarbijakaitseamet avastas, et Eesti Bigbanki Läti haru äritavad on vastuolus hoolikuse nõuetega ning hea usu põhimõttega. Pank on lubanud ebaausad äritavad lõpetada.

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Sanita Gertmane sõnul avastati tarbijate kaebusi uurides, et Bigbanki Läti haru äritavad ei olnud nõuetele vastavad, heausksed ega kooskõlas tsiviilõigusega. Näiteks toodi välja juhtumid, kus tarbijatega sõlmitud võlgade ajatamise lepingute kohaselt maksid kliendid peamiselt tagasi intressi ja väga vähesel määral laenu põhiosa. Gertmane märkis, et see ei aidanud inimestel oma võlakoormat vähendada.

23. märtsil lubas Läti Bigbank hea usu põhimõtet edaspidi järgida ja tulevikus teha äri õiglaselt. Seejuures lubati järgida laenumaksete intressi ning põhiosa jaotamisel proportsionaalsuse põhimõtet ning kasutada kliendilt saadud raha kõige vanemate võlakohustuste kõrvaldamiseks.

Bigbank asutati 1992. aastal ning see keskendub tarbimislaenudele. Ettevõte tegutseb Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Hispaanias ja Rootsis. Lätis registreeriti Bigbank 2008. aastal ning 2017. aasta lõpu seisuga oli see Läti kõige väiksem pank.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles