Valgas tehtud haagised liigutavad Põhjalas mägesid

Sisuturundus
, reklaamartiklite toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Põllumajanduslikke haagiseid ja vahetuskaste on Valga äärelinnas asuv EHA Metalli- ja Puidutooted valmistanud juba viisteist aastat. Pikaajaline töö ja arendustegevus on toonud rahvusvahelise tuntuse. Firma tegevust tutvustas tegevjuht Kaupo Roop.

EHA alustas põllumajanduslike järelhaagiste ja multilift konteinerite tootmist juba viisteist aastat tagasi. Kuna tööd on aastate jooksul läinud stabiilselt tõusvas joones, valmistati eelmisel aastal juba 550 erinevat haagist ja ca. 300 vahetuskasti.

Pool firma toodangust läheb ERT-i kaubamärgi all Põhjamaadesse, nagu Soome, Rootsi, Norra, millest suurem osa on 14-; 16 ja 18-tonnise kandevõimega kallurhaagiseid. Hetkel läheb osa toodangust isegi Islandile.

Areng liigub suurema suunas

EHA-s on aktiivselt tootmises kümme haagisemudelit, kuid kliendi soovi kohaselt ollakse võimelised valmistama kuni 30 erinevat haagist.

Kõige uuem neist, 26-tonnine haagis sai alguse Soome klientidest, kes vajasid suuremaid haagiseid teemullete ehitamiseks.

Arvestades suuremat koormust, tehti tugevamaks nii veopoomi, põhiraami kui ka balanssiiri konstruktsioonid.

Esimesed 26-tonnised on Soomes juba poolteist aastat tööd teinud ja uusi peremehi hästi teeninud ja kõigile katsumustele vastu pidanud.

Õpetasid haagise külje peal sõitma 

Siiani kõige omapärasem töö jõudis Valgasse Rootsist, kus vajati ratasekskavaatorile abiks erilahendusega haagiskäru, kuhu saaks tõsta nii välja kaevatud pinnase kui täitmiseks vajaliku liiva.

Hoolitsetud aedadega äärelinnas tuleb torusid ja kaableid paigaldada nõnda, et kaevamise käigus ei rikuta muru ega sissesõiduteesid.

EHA spetsialistid konstrueerisid haagisele pööratava veopoomi, mille abil saab haagise juhtida kaevemasina kõrvale, et väljakaevatava materjali saaks laadida otse haagisesse. Hiljem on võimalik sama haagisega tuua täitepinnast ja laotada seda otse kärust kaablitele või torudele, mis asuvad kaevikus.

Rootsi klient on haagiskäruga rahul ning nüüd on neid tehtud isegi kolmes mõõdus, 3-, 7- ja 10-tonnise kandevõimega.

EHA Metalli- ja Puidutööde klientide ring on väga lai, ulatudes tee-ehitajatest ja professionaalsetest põllumeestest kuni väiketalunike ja hobiaednikeni.

Kõige väiksemaid kallurhaagiseid saab kasutada koos väiketraktorite ja ATV-dega. Aasta jooksul valmib EHA-s kuni viiskümmend 1- ja 2-tonnist  haagist, millest enamiku ostavad endale Läti ja Rootsi hobipõllumehed.

Kvaliteetse tööga jõuad kaugele

Kindla kvaliteedi tagamiseks on EHA inseneridel saanud juba tavaks, et kõik haagiskärud tuleb ehitada koormusvaruga. Inimesed eksivad ja ikka juhtub, et haagisele laetakse suurem koorem kui selle kandevõime lubab.  Peamine on pidada kinni vanast tõest: kui teed, tee hästi.

Suurematel kärudel kasutatakse kahte tõstesilindrit erinevalt teistest tootjatest, kes piirduvad ühega. Kaks tõstesilindrit suurendab tunduvalt haagise töökindlust. Lisaks muudab selline lahendus haagise palju stabiilsemaks.

Toodete kvaliteedi tõstmiseks on EHA-s hoolega uuendatud ka seadmeparki. Näiteks ehitati valmis uus haaveldus- ja värvimisosakond, mis võimaldab tagada kõigi värvitud pindade kõrge kvaliteedi.

Metallitööde kvaliteedi nimel tehti suur investeeringväga kaasaegsetesse CNC juhtimisega frees- ja treipinkidesse. Tänu uutele seadmetele on nüüd võimalik kiiresti valmistada detaile, mille täpsuse pärast ei muretse enam inimene, vaid arvuti.

Copy
Tagasi üles