Anonüümne rallisõitja: olukord MM-sarjas oli täielik nali!

Siim Kaasik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogier Rootsis algatatud segadus sai kesta kaks MM-rallit. Neist teisel riisus sellest koore Ott Tänak.
Sebastien Ogier Rootsis algatatud segadus sai kesta kaks MM-rallit. Neist teisel riisus sellest koore Ott Tänak. Foto: @World/M-Sport

Teatavasti ei tohi enam alates Korsika MM-rallist viimasel rallipäeval ajalist karistust teenida, vastasel korral ei ole võimalik punktikatsel lisapunktide eest võidelda.

Reeglimuudatuse tingis Sebastien Ogier' käitumine Rootsi rallil, kus ta punktikatsele hilines, et saada viimaseks kiiruskatseks parem stardipositsioon. Mehhiko rallil kasutasid samasugust võtet Thierry Neuville ja Ott Tänak.

Kuigi kõik kolm sõitjat käitusid reeglitepäraselt, oli selge, et midagi tuleb muuta. Nimelt ajasid kiiruskatsetele hilinejad sassi teleülekannete graafiku. Tobedaks muutis olukorra ka tõsiasi, et samal ajal, kui rallivõitjaid poodiumil autasustati, polnud neile selge, kas ja kui palju lisapunkte nad viimaselt katselt teenisid.

Autospordi vahendusel kommenteeris teemat üks anonüümsust palunud WRC sõitja. «Selline olukord oli täielik nali. Üks inimene algatas selle, teised hakkasid kohe teda matkima. Keegi ei süüdista selles Sebi, sest tema olukorras oleksid nad sama teinud,» ütles rallisõitja.

Miks aga varasemalt sarnast nõksu ei kasutatud? Autospordi allika sõnul kehtis kuni Rootsi rallini vaikimisi kokkulepe, et sellisel viisil endale paremat stardikohta välja ei trikitada. «Uskumatu, et meil on spordis sellised reeglid. Tegu on professionaalse võistlussarjaga ning tundub, nüüd hakkab see seda ka meenutama,» kommenteeris ta FIA reeglimuudatust.

Uue reegli peab veel heaks kiitma ka FIA Mootorispordinõukogu, aga see peaks jõustuma juba enne 5. aprillil algavat Korsika rallit. Iroonilisel kombel on tegu ühega vähestest etappidest, kus punktikatsel lähtel viivitamisega ajakasu ei saa – kui ei saja just vihma, siis on asfaldirallil eelis eestpoolt startijail.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles