GrabBike - geniaalne mootorrattatakso Aasia linnades

, Digitarga kaasautor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
GrabBike - mugav võimalus Aasia suurlinnades liikumiseks.
GrabBike - mugav võimalus Aasia suurlinnades liikumiseks. Foto: Hardi Keerutaja

Enam kui 8 miljoni elanikuga Bangkokis turist olemise peamine miinus on liiklusummikud. Niiskes ja palavas Inglite Linnas kuhugi minemine võtab alati aega ja tihti ka võhma. Et kohalikud taksojuhid äsja linna saabunud külalisel nahka üle kõrvade ei tõmbaks, on mõistlik tellida Uber või Aasiamaades populaarsem äpitakso Grab, kirjutab Hardi Keerutaja tehnoloogiaportaalis Digitark.

Äpitaksod on enamasti uued heas korras autod, kus puhub jahutav konditsioneer. Aga ikkagi jäävad need liiklusummikud, mis ei lase autoga liikuda palju kiiremini, kui jalutades üle kolmekümne kraadise päikese käes.

Järjekordse kuuma päeva hommikul, kui olin otsustanud lõpuks Kuningapalee juures käia, läks telefoniekraanil taksohindu nähes tuju ära. Mitmekordsed hinnad mõnekilomeetrise sõidu eest, mis võtab veel pea tunni aega. Siis leidsingi Grabist valiku, millest olin varem mööda vaadanud kui millestki imelikust – GrabBike, mis lubas mind kohale viia autost viis korda odavamalt.

Endiselt kahtlevana vajutasin tellimise nupule. Viie minuti pärast peatus mu ees roller ning sõbralik juht ulatas mulle kiivri. Istusin sadulasse ja sõiduriist võttis sujuvalt kohalt.

Võimalus ummikutest mööda pääseda

Soe tuuleõhk jahutas meeldivalt, kui sõitsime üle sildade, jõgede ja ristmike. Linna magusad lõhnad ning vürtsid tungisid sõõrmetesse, kui möödusime lugematutest söögikohtadest. Kitsastel tänavatel lookles juht osavalt mööda toidukärudest ja jalakäijatest. Mina sain samal ajal uudistada linna ja selle elanikke. Punaste fooride taga, kus pikad rivid autosid lihtsalt seisid, sai kaherattalisega peatumata läbi vingerdada. Kümne minutiga olin kohal, kui autoga oleks kulunud kolmveerand tundi.

Palee väravate juures astusin rattalt maha, juhtrauale kinnitatud telefoniekraanile ilmus järgmine klient. Juht tänas ja vuras edasi. Ma panin talle viis tärni. Samal ja järgmistel päevadel ainult seda teenust liikumiseks kasutasingi. Odav, kiire ja turvaline. Kõik juhid sõitsid ettevaatlikult ja riske vältides.

GrabBike toimib kümnetes Aasia linnades, nii et kes on reisil ja valmis midagi uut proovima, siis selline võimalus ootab avastamist. Olen varasemalt tihti mootorratta rentinud, kuid see on võõras linnas navigeerides palju stressirohkem ja ka ohtlikum. Mootorrattataksoga saab endale lubada muretut ringi vaatamist ning seeläbi muutub sõit otsekui linnatuuriks.

Sõit õnnestus, GrabBike toimis.
Sõit õnnestus, GrabBike toimis. Foto: Hardi Keerutaja

Vaata siit, millistes linnades GrabBike tegutseb. Vasakul üleval riigi nime peale minnes avaneb nimekiri linnadest.

Grab äpi võid telefoni laadida juba enne reisile minekut, tihti töötab see paremini, kui siinmail populaarne Uber. Grabi pluss on see, et juba tellides näeb täpset sõidumaksumust, nii ei tule hilisemaid üllatusi. Ühtlasi on võimalik tasuda otse kaardilt või sularahas.

Teisigi põnevaid tehnoloogiauudiseid ja kasulikke näpunäiteid, loe lähemalt Digitargast.

Digitark.ee/SAADE räägib tehnoloogiast ja inimestest selle taga – vaata ja mõtle kaasa!

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles