Kuidas mobiiltelefoni funktsionaalsus autosse tuua – Apple CarPlay

, Digitarga kaasautor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Apple

Oleme juba varasemalt juttu teinud asjaolust, et tänapäevased autod muutuvad üha nutikamaks ja selles loos vaatasime, kuidas Google poolt pakutava Android auto rakenduse abil osa oma mobiiltelefoni võimalustest autosse üle kanda. Nüüd heidame kiire pilgu peale Apple poolt loodud sarnasele CarPlay rakendusele, kirjutab Mart Laanemägi tehnoloogiaportaalist Digitark.

ÜHENDAMINE

Nagu eeldada võib, peavad esmalt nutitelefon ja sõiduk omavahel ühenduse looma. Selleks on kõigepealt oluline veenduda, et auto vastavat tehnoloogiat toetab ning kuigi selliseid autosid veel üleliia palju ei ole, täieneb see nimekiri siiski pidevalt. Variant on veel kasutada järelturu meediamängijat, mis on CarPlay toega. Edasi peab telefoni (iPhone 5 või uuem) olema laetud CarPlay rakendus. Kahjuks tuleb nentida, et hetkel ei ole veel Eestis võimalik seda oma telefoni paigaldada. Kuid meie naaberriikides Soomes ja Rootsis rakendust juba pakutakse ning loodetavasti varsti ka meil. Seejärel tuleb veenduda, et telefonis on aktiveeritud virtuaalne abiline ehk Siri. Nüüd võib telefoni ja auto omavahel USB kaabli abil ühendada. Sõltuvalt autost on see osadel juhtudel võimalik ka juhtmevabalt ning kuigi juhtmevaba ühendus on mugavam, on juhtmega variandi eeliseks samaaegne telefoni laadimine. Seejärel tuleb rakendus käivitada ja sõiduki kesksele ekraanile ilmub telefonist tuttav pilt ühes ikoonidega. Oluline on seejuures teada, et CarPlay kasutamisel telefoni enda ekraan deaktiveerub ning kasutada saab ainult sõiduki ekraani. See tähendab, et telefoni tavapäraseks kasutamiseks tuleb kas CarPlay rakendusest väljuda (ekraanil on vastav ikoon) või siis ühendus autoga füüsiliselt katkestada. Seda tuleb teha ka juhul kui tekib vajadus auto ekraani mingiks muuks otstarbeks kasutada, olgu selleks siis kliimaseadme kontrollimine vms.

TÖÖPÕHIMÕTE

CarPlay puhul on hea teada, et kuigi pilti kuvab auto, teeb “töö” ära telefon. See tähendab, et rakenduste andmed, info ja ka andmeside, on kõik telefoni kanda. Seega näitab auto ekraan tegelikult ainult pilti. Selle omapära plussiks on sõltumatus auto võimekusest ning CarPlay kui rakenduse väga kerge uuendamine. Kuna see asub ja töötab ju telefonis, käib uuendamine täpselt samamoodi nagu iga teise telefonis oleva rakendusega. Samas aga võib erinevates autodes CarPlay kasutuskogemus ikkagi olla üsna erinev. Seda seetõttu, et sõidukite ekraanide kvaliteet ei ole ühesugune ja enamasti ei ole need ligilähedaseltki sama head ja kiirelt reageerivad nagu nutitelefonidel. Lisaks on igal autol erinev süsteemi kasutamiseks vajalike nuppude hulk ning paigutus. Seega eeltoodust tulenevalt aga ka sõiduohutusest, on Apple poolt peamiseks süsteemiga suhtlemise viisiks  ette nähtud hoopis häälkäskluste kasutamine. Nii käibki vaikimisi kõik hääljuhtmise abil. Nuppudele ja ekraani ikoonidele saab küll vajutada, kuid nii toimides on rakendustest sageli osad funktsioonid ja võimalused puudu. Lisaks mõjutab seda kui palju asju ilma häälkäsklusteta ära saab tehtud, see, kas sõiduk seisab või liigub.

Loe edasi Digitargast. 

Digitark.ee/SAADE räägib tehnoloogiast ja inimestest selle taga – vaata ja mõtle kaasa!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles