Kuninga kooli esindus käis digikoolitustel Tenerifel ja Budapestis

, Kuninga tänava põhikooli Erasmus+ projektijuht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pärnu Kuninga tänava põhikool osaleb selle õppeaasta algusest rahvusvahelises Erasmus+ projektis "CliMates – together for the better" ("Kliimasemud – üheskoos parema heaks").

Projekti eesmärk on õpilaste keskkonnateadmisi süvendada ja neid rakendada, keskkonnasäästlikke hoiakuid kujundada. Projekti raames luuakse iga osaleva kooli linna ja maakonda keskkonnaalaseid õpperadu, mida saab ka pärast projekti lõppu loodusainete tundides äpi abil läbida.

Mobiilirakenduse loomise algatamiseks korraldati kahes partnerkoolis kaks digikoolitust, mis olid mõeldud nii õpetajatele kui ka õpilastele.

Esimene digikoolitus toimus novembri lõpus ja detsembri hakul Hispaaniale kuuluval Tenerife saarel, kus asub projekti partnerkool IES San Juan de la Rambla. Kuid koolitus ei toimunudki koolis, vaid õpetajate koolituskeskuses. Sel osalesid Kuninga kooli õpetajad Katrin Kurvits ja haridustehnoloog Kairi Osula ning 8. klassi õpilased Miia Puidet ja Juuli Kõrre.

Kohapeal õpiti AppInventori programmeerimiskeelt, mis võimaldab peale mobiilirakenduste loomise teha näiteks mänge, kodulehti, viktoriine. Õpe toimus avastusmeetodi põhimõttel: osalejatele näidati põgusalt üht programmi ja üht koodi ning seejärel asuti ülesandeid lahendama. Põhirõhk oli tegevust süsteemselt mõtestada ehk enne tegutsema asumist tuli üheskoos mõelda kõik sammud läbi ja valida tegevuseks sobivad lahendused. Osavõtjad õppisid, kuidas luua küsimustikku ja siduda seda GPS-koordinaatidega. Õpilased katsetasid kalkulaatori programmeerimist ja valmistasid õppeotstarbelisi mänge.

Kaasa löönud õpilastele meeldis lähetuse puhul eriti võimalus elada kohapeal peredes, ekskursioon Teide juurde ja sellelt Hispaania kõrgeimalt vulkaanilt avanev vaade, autosõit käänulistel tänavatel ja mägiteedel, musta vulkaanilise liivaga rannad ning osalemine San Andresi festivalil, kus traditsiooniks on kujuenud puuplaatidel tänavatelt alla libistamine.

Teine digikoolitus toimus veebruaris Ungaris Budapestis, lähetusel osalesid Osula ja Kuninga kooli õpetaja Lemme Sulaoja ning 8. klassi õpilased Emily Anete Pukk ja Henri Kald.

Vastuvõttev kool oli Budapesti XIII Kerületi Ady Endre Gimnázium. Ungari kuulsa luuletaja Endre-nimeline kool asub üsna suures hoones, mille ümber on linna kohta suur aed, kus asuvad lindude toidumajad ja pesakastid ning putukatelegi loodud aiakesed.

Töötubades õpetati põgusalt Gimpi fototöötlusprogrammi kasutusvõtteid. Enamikus õpikodades pühenduti äppide loomisele AppInventori abil. Kuninga kooli õpetajatele-õpilastele meeldis töötubade puhul iseäranis see, et neid korraldasid kohalike õpetajate kõrval sealsed õpilasedki. Viimasel projektikohtumise päeval käidi loodud mobiilirakendusi tänaval testimas, et veenduda, kas kõik toimib.

Lähetusel osalenud õpetaja Sulaojale meeldis Budapesti projektikohtumise puhul eriti Obuda ülikooli külastus: seal sai tutvuda väga huvitava väljapanekuga matemaatika ja arvutimaailma ajaloost. Veel jäid eredalt meelde õhtuti väga kaunid tuledes sillad üle Doonau jõe, kõrgelt Buda poolelt Gellérti mäelt avanev tohutult kaunis vaade Pesti panoraamile, mis on kantud UNESCO maailmapärandi nimekirja. Samuti Buda loss ja selle ümbrus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles