Tartusse tuleb õpetamist õppima 350 õppejõudu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sille Annuk

Sel nädalal kogunevad 14 Eesti ja 27 välisülikooli õppejõud Tartusse Dorpati konverentsikeskusesse rahvusvahelisele õppejõudude konverentsile «Õppimist toetav õpetamine ülikoolis».

Õppimise ja õpetamise arendamisele pühendatud konverentsil on vaatluse all õppimiskesksus, tänapäevased õppimist toetavad õppe- ja hindamismeetodid, valdkondlikud eripärad õpetamises ja õppimises ning juhtimise roll õppekvaliteedi tagamisel.

Konverentsi korralduskomitee juht, Tartu ülikooli kõrgkoolipedagoogika dotsent Mari Karm sõnas, et konverentsi üks keskseid teemasid on üliõpilaste kaasamine.

«Lisaks aktiivsele õppimisele ehk üliõpilaste sisukamale kaasamisele loengutes ja seminarides arutletakse ka selle üle, kuidas kaasata tudengeid projektidesse, uurimistöösse, otsustuskogudesse ja tööpraktikasse,» märkis Karm. Ettekannetes jagavad õppejõud kolleegidega oma kogemusi, milliseid võtteid nad on välja töötanud üliõpilaste õppimise toetamiseks ning kuidas need on praktikas toiminud.

Tänapäevases kõrghariduses on oluline väärtustada ülikoolide kui õppeasutuste missiooni, pöörata tähelepanu õpikeskkonna kujundamisele ülikoolis ning toetada õppejõudude õpetamisoskuste arendamist ja nende huvi õpetamise vastu.  Seetõttu käsitletakse konverentsil olulise teemana õppejõudude õppimise võimalusi.

Üks õppejõudude õppimise viise on oma õpetamise sihipärane analüüs ja selle põhjal muutuse kavandamine. Konverentsi ettekannete hulgas on nii kõrgkoolipedagoogilisi uurimusi kui ka praktilisi kogemusi tutvustavaid küsitlusi ja analüüse.

Käsitletavate teemade tähtsust ja arutelu vajalikkust näitab registreerunute suur arv: konverentsist võtab osa 350 õppejõudu. Konverentsi peakorraldaja on Tartu ülikool, selle toimumist toetab Euroopa Liit Euroopa regionaalarengu fondist. Konverents jätkab rahvusvaheliste õppejõudude õpetamisteemaliste konverentside traditsiooni, mis sai alguse 2011. aastal.

Konverentsi eelpäeval, 23. jaanuaril osalevad õppejõud töötubades, 24. ja 25. jaanuaril täidavad konverentsi 86 ettekannet Eesti ja välislektoritelt.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles