Facebook vastas eksjuhi kriitikale tavatu vastulöögiga

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebooki logo
Facebooki logo Foto: Niall Carson/PA Wire/PA Images

Populaarne sotsiaalmeedia võrgustik Facebook otsustas vastata meediaavaldusega oma endise asedirektori Chamath Palihapitiya kriitikale, kus nende endine töötaja ütles, et sotsiaalvõrgustik koos teiste sarnaste teenustega lõhuvad ühiskonda.

Kuigi Chamath Palihapitiya kommentaarid pärinesid eelmisest kuust, jõudsid need suurema meedia tähelepanu selle nädala esmaspäeval, vahendab BBC. Facebook tegi seepeale tavatu sammu, asudes end avalikult kaitsma. Ettevõtte pressiesindaja sõnul ei ole Palihapitiya enam üle kuue aasta ettevõttega seotud.

«Kui Chamath töötas Facebookis, panime me palju rõhku sotsiaalmeedia kasutaja kogemusele ja Facebooki kasutajate kasvatamisele üle maailma. Facebook oli toona väga erinev ettevõte. Kasvades oleme mõistnud enam ka vastutuse suurust, mis käib sotsiaalmeediaga kaasas.»

Palihapitiya, kes oli Facebooki asepresident just kasutajate kasvu alal, on praegu tuntud riskikapitalist. Ta on kõige hiljutisem lisandus Facebooki endistele mõjukatele töötajatele, kes on väljendanud avalikult muret nö laikide kultuuri üle, kus liiga palju inimesi on sattunud sotsiaalmeediast sõltuvusse, kuna see suurendab õnnetunnet ja valideerib neid inimestena.

«Me oleme loonud vahendid, mis lõhuvad täielikult senist ühiskondlikku struktuuri,» leidis Palihapitiya. Sarnast seisukohta on väljendanud ka üks Facebooki esimesi juhte Sean Parker, kes vastutas ettevõtte varase staadiumi arendamise eest. Nüüd väljendab ta pigem kahetsust oma rolli üle Facebooki ajaloos.

«Jumal üksi teab, mis protsesse see meie laste peas tööle paneb,» rääkis Parker USA uudisteväljaandele Axios. Facebook vastas selle peale oma avalikus sõnavõtus, et nad võtavad oma rolli väga tõsiselt ja teevad palju tööd selle nimel, et keskkonna kasutust parandada.

Sotsiaalmeediavõrgustiku kinnitusel panustavad nad palju aega ja töötunde erinevate uuringute tegemisele ning koostööle välisekspertide ja akadeemikutega, et parandada oma teenuste mõju kasutajate enesetundele.

Hoolimata aga endiste töötajate murest Facebooki mõjude osas, surub ettevõte ise oma äristrateegiat elluviimises gaasi põhja. Alles möödunud nädalal andis Facebook teada lastele mõeldud sõnumivahetusprogrammi Messenger Kids käivitamises. 

Tegemist on esimese äpiga, mis on mõeldud alla 13-aastastele lastele, grupile, kellel seni on Facebooki kasutamine olnud keelatud. Erinevad lastekaitse- ja veebiohutuse organisatsioonid reageerisid sellele ettevaatlikku heakskiiduga. 

Küll aga tviitis Suurbritannia terviseminister Jeremy Hunt üsna otsekoheselt: «Facebook, hoia palun eemale mu lastest ja käitu vastutustundlikult.» 

Facebooki värske meediaavaldus võib viidata ka sellele, et ettevõte on asunud muutma oma senist strateegiat kriitikale reageerimise osas. Iseäranis uue aasta valguses, mis toob ettevõttele kaasa terve rida uusi väljakutseid, sealhulgas ka nende juba käiva võitluse osas libauudiste ja propagandaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles