Danske investeerimisrobot püüab hulgaliselt uusi kliente

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Danske Banki Eesti filiaal
Danske Banki Eesti filiaal Foto: Tairo Lutter

Taani suurim pank Danske Bank on poole aastaga meelitanud oma investeerimisroboti kliendiks juba 11 500 inimest. Robot aitab inimestel raha paigutada. 

June’i nimeline robot pakub teenuseid eelkõige jaekliendile ja väikefirmadele, kel pole piisavalt aega või oskusi vaba raha investeerida, kirjutab Bloomberg. Kuna Taanis on väga pikalt olnud negatiivsed hoiuseintressid, soovitabki pank kontodel seisvat raha pigem kasvama panna.

Esmalt küsib robot kliendi käest, et kui palju ta soovib investeerida. Limiit on ligikaudu 100 000 eurot. Seejärel otsustab klient, kui palju ta riskida tahab. Kui inimene pole riskikategoorias kindel, saab ta teha testi, mis tema riskiisu välja selgitab. Pärast seda teeb June soovituse, missugusesse fondi võiks investeerida.

Danske Banki tootejuht Jakob Beck Thomsen ütles väljaandele, et roboti eesmärk on tuua investeerimist inimestele lähemale ja teha see lihtsamaks. Kliendid saavad valida, kas nad soovivad investeerida valuutadesse, aktsiatesse, võlakirjadesse või mujale. Lisaks saavad nad valida fondi geograafilise piirkonna.

Thomseni sõnul õnnestubki neil palju uusi kliente saada just tänu robotile. Samas lükkas ta ümber, et robot võtaks inimestelt töö ära. «Me lihtsalt laiendame oma tootevalikut ja robot täiendab, mitte ei asenda meie äri,» ütles mees.

June’i taoline investeerimisrobot on aga pangandussektoris alles algus, prognoosis Thomsen. Sellised roboteid hakkab olema kõikides pankades üle maailma, leidis ta. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles