Mis peitub ühise elektri- ja võrguteenuse arve taga? (2)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Erakogu

Kui varem potsatas elektritarbija postkasti kaks arvet – üks elektri ja teine võrguteenuse eest – siis nüüd on suurimatel elektrimüüjatel võimalik kliendile pakkuda ühise arvega arveldamist.

Imatra Elektri elektriäri juht Sven Pitkve selgitab, et nemad liitusid ühise arve lahendusega: „Selle aasta algusest mindi üle väga unikaalsele lahendusele, kus erinevad ettevõtted esitavad ühe arve ja mida väga palju maailmas ei kasutata“.

Ühtse arve lahendus töötab niimoodi, et kui elektrimüüja teeb koostööd turu suurima võrguteenuse pakkujaga Elektrilevi, siis jõuavad Eleringi andmelao kaudu võrguteenuse arved elektrimüüjani, kes saab need kliendi jaoks ühele arvele panna ja nii on kliendi jaoks lõppkokkuvõttes mugavalt vaid üks arvelduspunkt ja üks pangamakse.

Osadel müüjatel kuulub ühisarve vaid kallimate pakettide hinna sisse, Imatral on see aga kõikides pakettides. Seda, kas ühel või teisel Eesti elektrimüüjal on ühisarve võimalus tasuta olemas, saab kõige paremini võrrelda elektrihind.ee veebilehelt.

 „Elektrilevil läheb sellega teoreetiliselt lihtsamaks, kuna kliendikontakte jääb vähemaks ja võlgadega ei pea ka enam tegelema, sest see risk on nüüd elektrimüüja kanda. Aga eks neid survestati päris korralikult, kui nad ühele ettevõttele – Eesti Energiale – lubasid seada luksust, ent teistele mitte,“ selgitab Imatra elektriäri juht. Ta lisab, et kui tarbijale on selline ühise arve teenus täiesti tasuta, siis ettevõtte mätta otsast vaadatuna pole olukord sugugi nii roosiline – säärase lahenduse väljatöötamiseks tuli infotehnoloogilisse lahendusse investeerida, ja mitte vähe.

Samuti peab ettevõte hoidma üleval piisavalt suurt pangagarantiid nende arvete ulatuses, mis nad klientidele esitavad. „Et kui meie müüjana ei maksa arvet ära, siis Elektrilevi saab ikka oma raha kätte.“

Ja kuigi mõnele elektrifirmale teevad ka klientide võlad parajat peavalu, siis Pitkve sõnul pole neil sellega suuri probleeme. „Ühisarve kontekstis võtame me selle riski tegelikult veel topelt enda kanda. Elektrilevi teeb meile arve, meie maksame selle kohe ära, olenemata, kas me oleme raha kliendilt kätte saanud või mitte,“ mõtiskleb ta. „Üldiselt mulle tundub, et eestlane on selline inimene, kes maksab kõik oma kommunaalteenuste arved korralikult ära.“

Lõppkokkuvõttes lähtutakse aga siiski kliendist – et tal oleks hää. Ja et enam ei tekiks paketivahetuse puhul argumenti, et tarbija kaotab mugavuses.

Võrdle kõiki Eesti elektripakette siit: elektrihind.ee

Kommentaarid (2)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles