Juhtkiri. Inimene ja auto

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sakala logo
Sakala logo Foto: «Sakala»

Kuus aastat tagasi jõustunud liiklusseadus lubab päise päeva ajal sõita autoga nii, et selle tagumised ääretuled ei põle. Selline muudatus tähistas kohanemist autotööstuses toimunud pööranguga, mille tulemusena hakkasid neljarattalised tehasest väljuma sellise päevasõidutulede režiimiga, kus üksnes ees põlevad üsna napi valgusjõuga lambid. Hea nähtavuse korral polegi rohkem vaja – milleks seega energiat raisata.

Tihedas sajus või hämaruses, rääkimata pimedusest, sellistest tuledest mõistagi ei piisa. Targematel autodel hoolitseb nende õigeaegse ümberlülitamise eest automaatika, ülejäänutel peab juht ise reageerima. Paraku näitab tänavapilt, et alati seda ei tehta.

Too iseenesest pisike viga ilmestab palju laiemat teemat. On tõsi, et autod muutuvad kasutamise mõttes üha lollikindlamaks. Ammuilma hoolitsevad need roolikeeraja asemel näiteks selle eest, et rattad hädapidurduse korral ei blokeeruks. Ja see on vaid üks näide kümnetest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles