Prantsuse autoklassikat. Uskumatult pikaealine Peugeot 404 Berline

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Tootja foto

Seda Moskvitši meenutavat sedaani hakati tootma 1960. aastal ning tema uskumatult pikk rahvusvaheline karjäär kulges läbi kolme kontinendi ja kolme aastakümne. Meie sõiduriist Franche-Comté (Prantsuse idaosa) käänulistel teedel on toodetud 1974. aastal.

Tänapäevase auto sportliku loomuga istmelt Peugeot 404 Berline diivanile kolimine on kui spordisaali treeninguseadme vahetamine ooperi polsterdatud looži vastu. Peene võruga suure läbimõõduga rool, mis sobiks ka luksuspaadi pööramiseks. Kuigi 404 on mõõtmetelt täiesti paras keskmise suurusega sõiduk, mõeldud keskklassile kättesaadavaks, oskab ta olla suurem kui elu. Veavad küll tagarattad, aga pöörab ta suurejooneliselt, kaarega. Näete, ma pööran. Käike tuleb vahetada rooli juurest, mis andis korraks peamurdmist, kuidas see nüüd käiski.

404 sündis aegadel, mil ood turvalisusele polnud veel edetabelihitt. Käepärast luksust vajasid aga ka need autoentusiastid, kelle väljavalitu nägi välja nagu Moskvitš. Tõsi, peen ja prantslasliku espriiga Moskvitš. Hullem veel, kultusliku mainega disainistuudio Pininfarina loodud teos. Armatuurlaua ja esipaneeli kujunduses domineeris omamoodi loogika: nuppe, lüliteid ja tarkust oli toonastes autodes tänapäevastest mitu korda vähem.

Autoretke käigus selgub seegi, et parim paik 404-s pole sugugi rooli taga, vaid tagumises reas, taevakarva helesinise diivani pehmuses. Toetate käe paksult polsterdatud käetoele ja lasete maastikul mööda libiseda. Lähete muretult ja ostate tanklast saiakese – las juht otsib tankimisluuki, mis asub… tagumise numbrimärgi taga peidus!

Helesinine diivan, peene võruga rool.
Helesinine diivan, peene võruga rool. Foto: Tootja foto
Foto: Esta Tatrik

Peugeot 404 Berline (1974)

Toodeti: 1960–1988

Mootor: 1,6 liitrit, 68 hj

Jõuülekanne: 4 käiku, manuaalne, tagavedu

Foto: Tootja foto
Foto: Tootja foto
Kütusepaagi kork on tagumise numbrimärgi taga peidus.
Kütusepaagi kork on tagumise numbrimärgi taga peidus. Foto: Tootja foto
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles