Juhtkiri. Isevärki võrdsus

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

Praeguse valitsuse leivanumbriks kipuvad olema eelnõud, mis järgivad iseenesest õiget põhimõtet, kuid on vähemalt osaliselt tõukunud riigikassa täitmise soovist ning mille rakendamisel tõotaksid tekkida probleemid. Värske näide on justiitsministeeriumi plaan siduda raskemate liiklusrikkumiste trahvid inimeste sissetulekute suurusega.

Selge on see, et trahv vastutustundetu teo eest peab olema mõjus. Rahanumbris väljendudes erineb mõjusus aga samavõrd kui inimeste sissetulekud. Joobespäi sõitmise eest 700 eurot trahvi saanud pensionär võib selle summa tõttu musta masendusse sattuda. Samas arvab noorelt haljale oksale jõudnud inimene, et tal on meri põlvini ja käib niisuguse summa ühekorraga välja, kuid jätkab kardetavasti samas vaimus. Kui see on võrdsus, siis sellist võrdsust ei ole meile tingimata vaja.

Samas on ka raskete liiklusrikkumiste eest karistades võimalik liiale minna. Eelnõusse kirja pandud maksimummääradele otsa vaadates tundub, et see ongi juhtunud. Näiteks 2000 eurot kuus teenivat inimest, kes sõidab 90 alas 135 kilomeetrit tunnis, võiks selle järgi tulevikus maksimaalselt pea 4000 euroga trahvida. Lisagem siia juurde riigijuhtide prognoos, et muudatus toob riigile aastas kümme miljonit lisaeurot, ning ettepanek muutub veelgi küsitavamaks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles