Tõmmu mehe häda teesklemine päädis kahe auto kokkupõrkega (21)

Karl-Eduard Salumäe
, arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kenno Soo

Teisipäeva pärastlõunal Viljandi lähedal Klaassepa bussipeatuse juures Škodale tagant sisse sõitnud BMW-s istunud inimese sõnul oli avarii tekkimises põhiroll tee ääres kätega vehkival tõmmul mehel, kelle tõttu eessõitev auto äkiliselt pidurdas.

Kirjelduse järgi istus abivajajat mänginud mees pärast kahe auto kokkupõrget koos kaaslasega maantee ääres seisvasse vilkuvate ohutuledega tumedasse Volkswagenisse, mille ees seistes ta hetk varem meeleheitlikult möödujaid peatada püüdis, ning lahkus ilma pikemata sündmuskohalt.

Samu mehi on viimase paari nädala jooksul nähtud mitmel pool mujalgi ning neist on ka politseile märku antud. Teadaolevalt on nende sihiks häda teeseldes mõni mööda sõitev auto kinni pidada ja selles olevaid inimesi mitte enne ära lubada, kui nood on hääletajatelt midagi ostnud.

Samasugust skeemi on võõramaise välimusega inimesed katsetanud maanteede ääres varemgi. Küll aga ei ole politseile Viljandimaalt varasemast teada, et niimoodi käituvate isikute tegevus oleks päädinud mõne liiklusõnnetusega.

Et inimesed teaksid

Škoda ja BMW kokkupõrke tagajärjel paiskus esimesena nimetatud auto kraavi, teine jäi tee äärde pidama. Üks Škodas olnud inimene viidi tervisekontrolliks haiglasse. Teises autos viibisid avarii hetkel kolm inimest: mees, naine ja kahekuune laps. Nendest keegi kohapeal meedikute abi ei vajanud.

BMW-s kaassõitjana olnud Grete Kangro sõnul said nii tema kui ka roolis olnud abikaasa siiski kergeid vigastusi. Pisike ilmakodanik pääses tänu korrektselt kasutatud turvavarustusele õnneks tervelt.

«On oluline, et lapsevanemad investeeriksid turvavarustusse,» pani Kangro saadud kogemuse põhjal teistele südamele.

Grete Kangro võttis Sakalaga ühendust ja avas juhtumi tagamaid. Ta soovis, et inimesed oleksid toimuvast teadlikud ega peaks teeäärsete petiste pärast kinni. Ühtlasi on Kangro teinud Facebookis avaliku üleskutse teavet jagada lootuses, et Volkswageni registreerimisnumber õnnestub tuvastada ja see info politseile edastada.

«Meieni on jõudnud informatsioon, et isikud võivad olla vägivaldsed, ning seega ei tohi kindlasti seisma jääda. Samuti on meieni jõudnud info, et vahel nad astuvad lausa teele ette,» sedastas ta.

Grete Kangro kirjeldust mööda juhtus avarii seepärast, et nad jäid meeleheitlikult tähelepanu püüdvat meest vaatama. Seetõttu tuli Škoda juhi manööver neile liiga ootamatult.

«Pikivahe oli olemas. Kui seda ei oleks olnud, oleks avarii tõsisem olnud,» väitis ta. «Abikaasa jõudis olukorda piisavalt hinnata, et püüda autost mööduda. Vastu ees seisvat Škodat sõitsime parempoolse nurgaga.»

Tuleb valmis olla

Meelis Lill
Meelis Lill Foto: Elmo Riig

Viljandi politseijaoskonna piirkonnavanema Meelis Lille (pildil) sõnul on neile viimase paari nädala jooksul laekunud neli või viis tähelepanekut tõmmudest meestest, kes tee ääres autosid peatada proovivad. Ühe sellise vihje abil õnnestus korravalvuritel neid Sinialliku külas ka kohata.

«Toona oli tegemist rumeenlastega, kelle dokumentidega oli kõik korras, ning nende tegevuses politsei rikkumisi ei tuvastatud. Korrakaitsjatele väitsid mehed, et remondivad tee ääres oma katki läinud autot,» rääkis Lill.

Piirkonnavanema teada ei ole Viljandimaal tee ääres toimetavad tumedat verd inimesed varem liiklusohtlikke olukordi tekitanud, küll aga on nad püüdnud nii maanteel kui linnas mitmesuguseid asju müüa.

«On püütud kurbadele stsenaariumitele tuginedes müüa nii ehteid, saage kui ka potte ja panne,» kirjeldas ta. «Kuigi tänavamüüjatelt asjade ostmine on iga inimese vaba valik, tuletab politsei meelde, et teatav ettevaatlikkus võiks sellisel juhul ostutehinguga kaasas käia. Inimene ei pea pealetükkivaid müügipakkumisi vastu võtma.»

Viimasel ajal ei ole keegi teadaolevalt petuskeemi õnge läinud, kuid korrakaitsjad soovitavad valvsust säilitada ja arvestada võimalusega, et hea­usksust üritatakse ära kasutada.

«Trassil normaalset liiklust häirivaid isikuid nähes võiksid liiklejad oma sõiduvahendi kiiruse viia selliseks, et vajadusel saaks neist turvaliselt mööda põigata. Teel abivajajaid mängivaid ja seeläbi liiklust takistavaid isikuid ei soovita me ise abistama ega korrale kutsuma asuda, neist tuleks teada anda politseile,» õpetas Lill.

Meelis Lill märkis, et teisipäeval juhtus Viljandimaa eri paigus kaks sarnast avariid, mille ühine nimetaja oli valesti valitud pikivahe.

«Enamik tagant otsasõite juhtubki just seetõttu, et sõidetakse eesliikuval autol liialt sabas ning esimese auto ootamatu manöövri või järsu pidurduse tagajärjel ei jää ses olukorras piisavalt aega reageerimiseks ja kokkupõrke ärahoidmiseks,» ütles ta. «Seejuures ei oma väga suurt tähtsust, kas tee ääres hääletab agressiivne mustlane või hüppab ootamatult teele näiteks kährik. Iga juht peab nii linnas kui ka maanteel liikudes valima sellise sõidukiiruse ja pikivahe eesmise autoga, et suudaks ohuolukorra tekkides oma masina turvaliselt peatada või ohuallikast kõrvale manööverdada.»

Kommentaarid (21)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles