Eno-Gerrit Link: Asshole parking*

Eno-Gerrit Link
, veebilehe toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eno-Gerrit Link.
Eno-Gerrit Link. Foto: PP

Suviselt palavad ilmad, nii vähe kui neid tänavu meile antud on, rõõmustavad pärnakaid ja linna suvekülalisi, kes hordidena randa ja meelelahutusüritustele valguvad. Mõnusalt paitav päike ja jahutav merevesi või meeleolukas kontsert – mida paremat võiks ühelt ilusalt suvepäevalt tahta?

Paraku avaldab kuum päike mõnele peanupule negatiivset kõrvalmõju. Mille muuga seletada ranna rajooni sattuvate autojuhtide tähelepanematust ja hoolimatust, kui hoovide sissesõidud või tänavanurgad tuima näoga kinni pargitakse, oma liikur suisa parkimist keelava märgistusega alasse jäetakse või keelumärgi alt rahuliku südamega läbi sõidetakse.

Tasub kaaluda tasulise parkimise ala laiendamist või tasu tõstmist.

Probleem ei ole autode hulgas, mis aasta-aastalt kasvab, vaid liikluskultuuris, õigemini -kultuurituses, mis tasa ja targu allakäigutrepist üles rühib, ja liiklejate karistamatuse tundes. Kui joobes autorooli istumine saab üsna üksmeelse ühiskondlikku halvakspanu, siis pargin-kuidas-tahan-mentaliteet tundub paljude liiklejate seas üsna okei olevat. Keelualasse parkija tüüpiline põhjendus “korraks peatun, käin kiirelt poes või pangas ära” on inimlikult mõistetav ja kellegi elu sellise teoga otseselt ju ohtu ei panda.

Rangeid sanktsioone selliste autojuhtide suhtes tavaliselt ei järgne. Ma pole aastate jooksul kordagi näinud ega kuulnud, et mõne parkimissigatseja sõiduriist oleks tasulisse parklasse pukseeritud või kellelegi trahv välja kirjutatud. Heal juhul saab valesti parkija mõne möödakäija sapise kommentaari ja halvimal juhul jätab keegi kojamehe vahele kirja “Asshole parking”, nagu eelmisel nädalavahetusel ühele Ammende villa juures pooleldi juba ristmikule jäetud maasturi esiklaasil ilutses.

Politsei ja linna parkimiskorraldajad hoiduvad tagaplaanile. Tavaliselt proovivad nad juhiga telefonitsi ühendust saada või teevad kohapeal märkuse palvega mujale parkida.

Pärnu kesklinna tänavatel on ligikaudu 2000 parkimiskohta, ranna rajooni uulitsatel veidi üle 1000. Juurde neid ei teki ja lootus, et ühel kenal päeval hakkavad kõik liikluseeskirja täitma ja viisakalt parkima, on ilmselgelt naiivne.

Mõningast leevendust suvisele parkimiskohtade vähesusele Pärnu kesklinnas tooks parkimismaja avamine, kuid linnalgi tuleks üle vaadata parkimiskord ja muud lahendused. Ehk tasuks kaaluda Pärnu ranna rajooni ja kesklinna tasulise parkimise ala laiendamist või parkimise eest võetava tasu tõstmist.

Või leiab mõne vaba platsi, mille annaks parklaks muuta ja populariseerida “pargi ja sõida” lahendust, millega auto saab jätta tihedama liiklusega piirkonnast eemale parklasse, kust edasi on võimalik liikuda ühistranspordiga.

Autojuhtidelgi tasub pikema pilguga peeglisse vaadata, sest tuuleklaasi vahele jäetud sõnumit “Asshole parking” vaevalt keegi leida soovib.

* S***peast parkija

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles