Iga Google’i klikk toob üha vähem sisse

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Google'i logo.
Google'i logo. Foto: BRIAN SNYDER/REUTERS/Scanpix

Google’i emafirma Alphabet teatas eile hilisõhtul eelmise kvartali majandusaruandes, et reklaamikäive kasvab endiselt jõuliselt, samal ajal käive iga kliki kohta on hakanud järsult langema.

Alphabeti sõnul kasvas klikkide arv teises kvartalis 52 protsenti, kuid reklaami müük nutitelefonides ja YouTube’i videokeskkonnas toob iga kliki kohta reklaamiraha vähem sisse kui traditsioonilises otsingumootorireklaam laua- ja sülearvutites. Selle tulemusena kukkus käive kliki kohta 23 protsenti, kirjutab The Wall Street Journal.

Klikkide arvu kasv aitas Alphabeti teise kvartali käivet kasvatada 21 protsenti 26,01 miljardi dollarini.

«Tulemused näitavad kahte põhilist trendi: jätkuv liikumine mobiili ja YouTube’ist tulev käibe kasv,» ütles majanduslehele investeerimispanga RBC Capital internetisektori analüütik Mark Mahaney. «Taolise suurusega ettevõtte jaoks on kasv endiselt väga muljetavaldav,» lisas ta.

Need trendid aga survestavad marginaale. Alphabeti tegevuskasumi marginaal oli 26,4 protsenti võrrelduna 27,8 protsendiga aasta tagasi. Aktsiaturgude analüüsifirma Pivotal Research Group analüütiku Brian Wieseri sõnul on tegemist esimese marginali langusega viimase kaheksa kvartali jooksul.

Liikumine nutiseadmetesse kasvatab tasusid, mida Google maksab nutifonide partneritele, nagu näiteks Apple’ile, selleks, et Google oleks telefonide otsingumootorina esimene valik. Need tasud kasvasid 28 protsenti 5,09 miljardi dollarini. Ka YouTube’i lai levik kasvatab kulusid, sest Google peab osa videote eest maksma litsentsitasusid.

Sellised tasud partneritele ilmselt kasvavad, aga ettevõtte fookus püsib kasumidollaritel, ütles Alphabeti finantsjuht Ruth Porat investoritele peetud konverentsikõnes.

Alphabeti kasum kukkus 28 protsenti 3,52 miljardi dollarini ning kasumilanguse taga oli 2,7 miljardi euro suurune trahvinõue Euroopa Komisjonilt.

Google koos Facebookiga on digireklaamituru valitsejad. Kahekesi võtsid nad endale 77 protsenti 12 miljardi dollari suurusest kasvust, mida USA ettevõtted kulutasid digireklaamile, kirjutab The Wall Street Journal. Kuna Google on nii suur, siis juhul kui trend jätkub, et nende käive kliki kohta kahaneb, alandab see online-reklaami hindu kogu internetis.

Kasumikasvu aeglustumisele vaatamata kasvab ettevõtte bilansis olev vaba raha, mida on kokku 15,7 miljardit dollarit, millele lisandub 79 miljardi dollari väärtuses likviidseid väärtpabereid.

Alphabeti aktsia, mis eile ametliku kauplemise ajal kerkis 0,45 protsenti, kukkus pärast börsipäeva lõppu 2,9 protsenti 969,00 dollarini.

Alphabet Inc.

Turuväärtus 680 mld dollarit

Aktsia hinna muutus

  • aasta algusest: +27 protsenti
  • aastaga: +32,5 protsenti
  • dividendid: -
  • dividenditootlus: -

Analüütikute soovitused

  • Osta: 38 analüütikut
  • Hoia: 5 analüütikut
  • Müü: 1 analüütik
Allikad: Reuters, Bloomberg
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles