Miks on tänavune WRC hooaeg põnevam kui varem?

Margus Kiiver
, Autospordivaatleja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Korsika MM-ralli, reedene päev. Ott Tänak.
Korsika MM-ralli, reedene päev. Ott Tänak. Foto: Timo Anis

Mulle meeldib tohutult kõik, mis on tänavu WRC sarjas toimunud. Kaardid on korralikult segi löödud ja sõitjaid, kes pole mitte ainult paberil, vaid ka tegelikult võimelised rallisid võitma, on palju. Tõe huvides olgu öeldud, et kui möödunud aastal oli võitjaid kokku kuus, siis tänavu juba neli ja see arv kasvab kindlasti. Ja olen enam kui kindel, et võitjate hulka tõusevad tänavu ka Ott Tänak ja Martin Järveoja. Kuid mitte ainult võit pole oluline. Tänavune Power Stage’i punktisüsteem soosib ebaõnnestujaid, Theirry Neuville on näiteks hoolimata kahest eksimusest hooaja alguses üldarvestuses kolmandal kohal, pisut alla kolmandiku oma tänavusest punktisaagist on ta kogunud Power Stage’i katsetelt.

Kindlasti on tänavuse põnevuse taga ühe tegurina uued WRC autod. Kuigi osa meeskondi sai eeltööd teha rohkem, teised vähem, alustati hooaega ühesuguselt positsioonilt. Edasine on olnud tõsine katsetustöö ja autode arendamine ning isegi kui mõnel meeskonnal on rohkem rahalisi võimalusi, korvab teine meeskond selle aastatepikkuse kogemusega. Tulemus on see, et pikimatel katsetel on vahed imeväikesed.

Teise tegurina toon välja Volkswagen Motorspordi sõitjate jagunemise teiste meeskondade vahel. Valitseva maailmameistri Sebastien Ogier’ liikumine M-Spordi meeskonda on toonud sellele lisamotivatsiooni. Malcolm Wilson on minu hinnangul pannud selleks aastaks kokku tänavuse andekaima tandemi ja M-Spordi-Ogier’-Tänaku koostöös on võimalik nii individuaalne kui ka meeskondlik MM-tiitel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles