Ilmar Pihlak: Rail Baltic teeb Tallinnast ja Helsingist võimsa kaksiklinna (11)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ilmar Pihlak.
Ilmar Pihlak. Foto: PP

Kiirraudtee rajamine Tallinnast Varssavini avab tee Soome lahe tunneli ehituseks ning kaksiklinnaks, millest kujuneb piirkonna üks keskusi, kirjutab TTÜ emeriitprofessor Ilmar Pihlak.

Saksamaa uurimisfirma Spiekermann & Wegener on oma 2013. aasta uurimistöös (Regional impacts of a railway tunnel between Helsingi and Tallinn. Dortmund, 2013) leidnud, et RB mõjul kasvab Eesti SKT alates 2051. aastast täiendavalt 1,1 ja Soomes 0,4 protsenti. RB ja Soome lahe tunneli koosmõjul kasvaks Eesti SKT keskmiselt 2,1 ja Soomes 3,4 protsenti aastas. Mõlemad taristud (RB ja Soome lahe tunnel) aktiveerivad tööjõu liikuvust, turismi, uute ettevõtete ja töökohtade loomist ning suurendavad elanike sissetulekuid.

RB ja Soome lahe tunneli koosmõjul tekiks kaksiklinn (Talsingi), mille elanike koguarv küüniks koos lähivaldadega ligi kahe miljoni inimeseni. Põhja- ja Baltimaade riikide seas oleks Talsingi elanike arvult Peterburi järel teisel kohal.

RB ja tunneli koosmõjul Eesti ja Soome arengud kiirenevad. Kui Eesti RBd ei ehita, siis ei ehita soomlased ka Helsingi ja Tallinna vahelist tunnelit. 

Kommentaarid (11)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles