Spotify tahab tuleval aastal lõpuks ka kasumisse jõuda

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maailma juhtiv voogesitusteenus Spotify.
Maailma juhtiv voogesitusteenus Spotify. Foto: Reuters/ScanPix

Kaheksa aastat tagasi rootslaste Daniel Eki ja Martin Lorentzoni poolt loodud muusikastriimimisteenus Spotify kavatseb järgmisel aastal esimest korda kasumisse jõuda, kirjutab Reuters.

«Seni on minu arvates keskendutud ainult kasvule, kasvule ja veelkord kasvule,» ütles Helsingis toimunud tehnoloogiakonverentsil Slush Reutersiga vestelnud riskikapitalifirma Northzone partner Par-Jorgen Parson. «Võibolla saab kasumlikkus ka nüüd prioriteediks.»

Kui Spotify varajaselt investorilt ja nõukogu liikmelt küsiti, kas ettevõte võiks plussi jõuda juba tuleval aastal, vastas ta: «absoluutselt, muidugi.»

2008. aastal asutatud Spotify väärtuseks on viimases investeerimisvoorus hinnatud 8 miljardit dollarit. Mullu oli ettevõte 184,5 miljoni euroga kahjumis, tunamullu oli selleks näitajaks 165,1 miljonit eurot.

Spotify on esindatud maailma 60 turul, raha teenib ettevõte kasutajatelt hiiglaslikule muusikakogule ligipääsu eest kuutasusid küsides ja reklaami müües.

Northzone investeeris Spotify´sse 2008. aastal ning on pärast ettevõtte asutajaid selle suuruselt kolmas aktsionär.

Varasemalt on meedias spekuleeritud teemal, et Rootsi striimimisteenuse ostmisest on huvitatud Silicon Valley hiiglased Facebook ja Google´i emafirma Alphabet, nüüd aga räägitakse üha rohkem ettevõtte võimalikust Nasdaq börsile minemisest tuleval aastal.

«Investorina -  ja ma olen ettevõttes olnud juba pea 10 aastat- ootame me kindlasti ettevõtte börsile minekut mingil ajal,» ütles Parson Reutersile.

Spotify´l on üle maailma 40 miljonit kasutajat, lähimaks konkurendiks on Apple´i mullu turule toodud muusikateenus Apple Music, mille kasutajate arv küündib 17 miljonini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles